مکان‌های دیدنی ترکیه که هرگز نباید از دست بدهید

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استانبول، یکی از مقاصد پرطرفدار در دنیا، به‌خصوص در میان ایرانی‌ها است. در این مطلب به مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی این شهر‌ می‌پردازیم.
جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

اگر به استانبول سفر می‌کنید می‌توانید از برترین دیدنی‌های این شهر، بازدید کنید. مجله دلتا مهم‌ترین مکان‌های دیدنی استانبول را از دیدگاه تریپ ادوایزر معرفی می‌کند تا درصورتی که فرصت شما محدود است، بتوانید برنامه‌ریزی بهتری برای سفرتان داشته باشید و شاخص‌ترین جاذبه‌های هر شهر را از دست ندهید. با ما همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی در شهر استانبول آشنا شوید.

جاذبه های دیدنی در شهر استانبول

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه در سال‌های بین ۱۵۵۰ تا ۱۵۵۷، به دستور سلطان سلیمان، توسط معمار سنان (خواجه معمار سنان آغا) ساخته شد. این مسجد دارای چهار منار و ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانسی است. بخش‌های مختلف مسجد سلیمانیه شامل کتابخانه، مدرسه، کاروان‌سرا، حمام، آشپزخانه و بیمارستان است. امروزه، این بنای مربوط به دوران امپراتوری عثمانی، روی تپه سوم استانبول قرار دارد. این مسجد دومین مسجد بزرگ شهر است و بهترین منظره از استانبول را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه های استانبول

موزه ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که زمانی کلیسای مسیحیت شرق به شمار می‌رفت، پس از فتح استانبول به دست محمد دوم، از کلیسا به مسجد تبدیل شد. کلیسای ایاصوفیه به دستور ژوستین یکم در سال ۵۳۲ ساخته شد و پس از تبدیل آن به مسجد، تغییرات بسیاری از جمله نقاشی‌ها، نوشته‌های قرآنی روی دیوار، مناره، منبر، محراب، و غیره به آن اضافه شد. پس از به قدرت رسیدن آتاتورک و اعلام جمهوری در ترکیه، این مکان به موزه تبدیل شد و امروزه نیز جزو برترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جذب می‌کند.

مکان های دیدنی ترکیه

آکواریوم سی لایف استانبول

آکواریوم سی‌لایف استانبول در یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین مراکز خرید، در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. این آکواریوم دارای تونل آکواریومی به طول ۸۳ متر است که بلندترین آن‌ها در اروپا و پنجمین در دنیا به‌شمار می‌رود. در این آکواریوم با بیش از ۴۷ مخزن نمایش، ۱۵۰۰۰ موجود دریایی از ۲۱ منطقه نمایش داده می‌شود. این مجموعه شامل بخش‌های اصلی کوسه‌ها، ستاره‌های دریایی، میگوها و خرچنگ‌ها و دیگر گونه‌های دریایی می‌شود.
یکی از ویژگی‌های مهم آکواریوم سی‌لایف که همواره مورد توجه بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد، تونل کوسه‌ها و نمایش جزئیات دقیق زندگی دریایی است. در آکواریوم سی‌لایف استانبول همچنین یک جنگل گرمسیری طراحی کرده‌اند که دارای پوشش گیاهی گرمسیری با درختان مصنوعی ولی بسیار زیبا است.

ترکیه

کاخ بیلربیی

کاخ بیلربیی که با نام قصر بیگلربیگی نیز شناخته می‌شود، از مجلل‌ترین کاخ‌های عثمانی در شهر استانبول به‌شمار می‌رود و در قرن نوزدهم و در بخش آسیایی شهر استانبول ساخته شده است. این قصر پیش از آن که اقامتگاهی تابستانی برای پادشاهان عثمانی باشد، برای اقامت میهمانان خارجی در نظر گرفته شده بود و به همین دلیل به دکوراسیون داخلی و نمای خارجی آن اهمیت زیادی داده‌اند. مجموعه بیلربی از ساختمان کاخ اصلی و چند خانه ییلاقی تشکیل شده است و کاخ اصلی چشم‌انداز بسیار زیبایی از بسفر دارد. سلطان عبدالحمید دوم، آخرین سال‌های عمر خود را در حصر خانگی در این کاخ سپری کرد. همچنین دوک و دوشس ویندزور و خانم اوژنی، ملکه فرانسه به‌عنوان میهمان در این کاخ اقامت داشته‌اند.

dsavc مکان‌های دیدنی ترکیه که هرگز نباید از دست بدهید

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند شهری باورنکردنی در اعماق زمین

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ دی ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۲ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…