این پنج اشتباه آشپزخانه شما را زشت می‌کند

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه یکی از فضاهای مورد استفاده مهم در خانه شما است. بنابراین باید به‌گونه‌ای طراحی و چیدمان شود که کاملا راحت و کاربردی باشد.
اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

طراحی آشپزخانه و دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد. اشتباهاتی در چیدمان آشپزخانه وجود دارند که مانع از ایجاد فضایی کامل می‌شوند. با در نظر داشتن اهمیت بالای این فضا، در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه می‌پردازیم.

عدم استفاده صحیح از فضا

به‌طور معمول آشپزخانه پیچیدگی‌های زیادی دارد. در اغلب طراحی‌ها پشت کابینت‌ها فضای بدون مصرفی باقی می‌ماند که از بارزترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه به‌شمار می‌رود.

تقریبا در هر آشپزخانه‌ای فضای پرت، وجود دارد، اما با برنامه ریزی دقیق و طراحی درست می‌توان این فضا را به حداقل رساند. اگر آشپزخانه شما کوچک است، با نصب کابینت‌های هوایی جای بیشتری برای خود، درست کنید.

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

پیشخوان نامناسب برای آشپزخانه

یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه نداشتن پیشخوان است. در نظر گرفتن یک پیشخوان برای آشپزخانه برای انجام دادن بسیاری از کارها بر روی آن، ضروری است. در عین حال با در نظر گرفتن بیش‌ترین فضا برای کف آشپزخانه، باید پیشخوان آشپزخانه را در جای مناسبی قرار داد که هم دسترسی به آن آسان بوده هم فاصله بین فضاها به صورت مناسب رعایت شود.

اشتباهات در دکوراسیون آشپزخانه

انتخاب بین کابینتی شلوغ از اشتباهات چیدمان آشپزخانه

بین کابینتی از کاربردی‌ترین بخش‌های آشپزخانه است که در عین حال سهم زیادی در جلوه نهایی دیزاین آن دارد. با انتخاب یک بین کابینتی با طرح‌های شلوغ و پراکنده، انسجام چیدمان آشپزخانه متاثر می‌شود و همچنین بعد از مدت کوتاهی برای شما خسته کننده خواهد شد. بنابراین سعی کنید انواعی از آن که طرح‌هایی ساده‌تر، منسجم‌تر و در عین حال باشکوه دارند را به دکوراسیون آشپزخانه اضافه کنید.

انتخاب بین کابینتی شلوغ

در نظر نگرفتن فضاهای کافی وسایل بزرگ

یک اشتباه بزرگ در اغلب آشپزخانه‌ها در نظر نگرفتن فضاهای کافی برای جاسازی وسایل است. گاهی وسایل آشپزخانه به‌طور نامنظمی درون کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرند و حجم زیادی از فضا را اشغال می‌کنند. مخصوصا لوازم برقی بزرگ مثل دستگاه غذاساز یا مخلوط کن.پس بهتر است جای مناسبی که دسترسی به آن آسان هم باشد برای آن‌ها در نظر بگیریم. استفاده از اکسسوری درون کابینت ریلی یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شود.

چیدمان آشپزخانه

قفسه های باز در چیدمان آشپزخانه

شلف‌ها و قفسه‌های باز از مدرن‌ترین ایده‌ها برای بخش‌های مختلف منزل از جمله آشپزخانه هستند. شلف‌ها در عین سادگی، جذابیت زیادی به فضا می‌بخشند و همچنین کاربرد زیادی دارند. اما مثل هر ایده دیگری، زیاده‌روی در اضافه کردن آن‌ها به دکوراسیون تعادل آن را بر هم می زند.

آیا نیاز است تمام ماگ‌ها، بشقاب‌ها و دیگر ظرف‌های شما در معرض نمایش باشند؟ البته که نه! بنابراین بخش بزرگ‌تری از فضای ذخیره‌سازی را به‌صورت کابینت و بخش باقی مانده را به‌صورت شلف‌ها و قفسه‌های باز انتخاب کنید.

قفسه های باز در چیدمان آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پنج راهکار خانه شما را بزرگ و دلباز می‌کند را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…