این پنج راهکار خانه شما را بزرگ و دلباز می‌کند

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توجه به کوچک شدن فضای خانه‌ها همه ما به دنبال نکته‌هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که بتوانیم فضای اتاق‌های کوچک خانه را بزرگ‌تر از آنچه که هستند نشان دهیم.
راهکارهای چیدمان خانه کوچک

امروزه زندگی در خانه‌های کوچک بسیار رایج شده است. شاید در نگاه اول آپارتمان کوچک و دلگیر به‌نظر برسد اما راهکارهایی وجود دارد تا شما بتوانید خانه‌های کوچک و دلگیر خود را بزرگ‌تر از آنچه هست نشان دهید. با ما در این مطلب از مجله دلتا همراه باشید تا با راهکارهای چیدمان خانه کوچک آشنا کنیم.

از آینه‌های بزرگ استفاده کنید

استفاده از آینه و قرار دادن آن در جایی مناسب از خانه به عنوان مثال روبروی پنجره یا کنار درب ورودی، همینطور قرار دادن آینه‌ها به‌طوری که نور را به یکدیگر منعکس کنند، فضای شما را روشن‌تر، زیباتر و بزرگ‌تر می‌کند.

افزایش نورپردازی منزل به‌وسیله آینه که نوعی منبع نور محسوب می‌شود و روشن کردن آن به هر طریقی از جمله روشن کردن دیوارها بوسیله رنگ‌های کمرنگ و روشن مانند سبز ، آبی یا صورتی کمرنگ نقش بسزایی در دلباز کردن و بزرگ نشان دادن منزل شما دارد.

از مبل ال استفاده کنید

از راهکارهای چیدمان خانه کوچک استفاده از مبل ال است. استفاده از مبل ال هم کنج‌های اتاق نشیمن یا پذیرایی که معمولا بی‌استفاده می‌مانند، پر می‌کند و هم تعداد نفرات بیشتری می‌توانند از مبلمان استفاده کنند. سعی کنید عسلی‌ها را در کناره‌ها قرار داده یا از مبلمانی استفاده کنید که دسته‌های آن‌ها به عنوان عسلی استفاده می شوند.

برای خانه‌های کوچک استفاده از مبل‌های ظریف و مخصوصا رنگ روشن مناسب‌تر است زیرا حجم کمتری از فضا را اشغال کرده و خانه را روشن‌تر می‌کنند و در نتیجه منزل شما بزرگ‌تر به‌نظر می‌رسد.

راهکارهای چیدمان خانه کوچک

استفاده از کاغذ دیواری با گل‌های کوچک

در انتخاب کاغذ دیواری برای دیوارها از کاغذ دیواری‌هایی که گل‌های درشت دارند، استفاده نکنید. طرح مورد نظر شما هرچه گل‌های کوچک‌تری داشته باشد فضای خانه را بزرگ‌تر و دلبازتر نشان می‌دهد.

راهکارهای چیدمان خانه کوچک

استفاده از تابلوهای کوچک

در انتخاب تابلو برای دیوار باید این نکته را در نظر داشته باشید که تابلوهای بزرگ فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهند. همچنین تابلوهای کوچک فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از تابلوهای کوچک

کم کردن اشیا در خانه کوچک

حتی الامکان از قرار دادن وسایل اضافی در منزل خود جلوگیری کنید. فضاهای شلوغ و فضاهایی که تزیینات زیادی دارند ناخودآگاه کوچک‌تر دیده می‌شوند.

برای بزرگ‌تر کردن فضا میز تلویزیون را بردارید و با تهیه قفسه برای تلویزیون آن را به یک دیوار وصل کنید. از وسایل تزیینی به همان اندازه‌ای که نیاز است استفاده کنید. همچنین دیوار و ویترین‌های منزل خود را از مجسمه‌ها و وسایل تزیینی کوچک پر نکنید.

کم کردن اشیا در خانه کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب آینه‌کاری مدرن و شیک در دکوراسیون منزل را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ق٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

    بسیار خوب

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…