خواص باورنکردنی بابونه برای سلامتی

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
طبع بابونه گرم و خشک است. خواص بابونه شامل تقویت معده، افزایش اشتها، کمک به هضم غذا، کمک به درمان سرماخوردگی، گلودرد، رفع ورم کلیه، مثانه و تسکین دهنده درد می‌شود.
خواص بابونه برای سلامتی

با شروع فصل سرما نوشیدنی‌های گرم آرامش خاصی به بدن می‌دهند. چای، نوشیدنی داغ اغلب ما ایرانی‌هاست، اما تنها چیزی نیست که می‌توانیم درروزهای سرد پاییز و زمستان بنوشیم، بلکه دمنوش‌های رنگارنگ و فوق‌العاده نیز، فصول سرد سال را به گرم‌ترین فصل‌ها تبدیل می‌کنند. همراه مجله دلتا باشید تا با خواص بابونه برای سلامتی و طرز تهیه دمنوش آن آشنا شوید.

خواص بابونه

طبع بابونه چیست و مصلح آن کدام است؟

طبیعت گل بابونه بر اساس طب سنتی در گرم و خشک اول است (خیلی گرم و خشک) و در برخی کتب آمده، گرم و خشک آن نزدیک به اعتدال است و بعضی معتقدند درجه گرمی آن اول و درجه خشکی آن دوم است.

مصلح بابونه عسل و انار است و متخصصان طب سنتی توصیه می‌کنند برای کاهش عوارض بابونه آن را همراه با عسل یا انار میل کنید. همچنین در صورتی که فرد مزاج گرمی داشته باشد، به دلیل گرم بودن طبع بابونه، مصرف این گیاه می‌تواند سبب ایجاد حساسیت در وی شود.

خواص بابونه برای سلامتی

  • رفع مشکلات گوارشی
  • تسکین درد عضلات و مفاصل
  • آرامش اعصاب و رفع بی‌خوابی
  • حفظ سلامت کبد
  • کاهش التهاب لثه، زخم دهان و آبسه دندان
  • درمان سرماخوردگی و رفع گلودرد

بابونه

نباید‌های بابونه

  • زیاده روی در مصرف بابونه برای افراد صفراوی مضر است، زیرا طبع بابونه بسیار گرم و خشک است.
  • استفاده بابونه در زنان باردار باید زیر نظر پزشک صورت گیرد، زیرا بابونه خاصیت قاعده آور داشته، احتمال سقط جنین را افزایش می‌دهد.
  • مصرف بیش از اندازه دمنوش بابونه ممکن است باعث سردرد، زخم دهانی، تهوع، ورم چشم و تعریق زیاد شود.
  • مصرف همزمان بابونه با دارو‌های ضدانعقاد، بنزودیازپین، وارفارین، سیکلوسپورین و به طور کلی دارو‌های رقیق‌کننده خون ممنوع است.

دمنوش‌های بابونه

بابونه خشک شده(۲تا۳ قاشق چای‌خوری به ازای هر فنجان) را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوشیده بریزید.اجازه دهید ۳ دقیقه بماند تا دم بکشد. می‌توانید روی آن‌را بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان‌های مخصوص دمنوش استفاده می‌کنید درب آن را بگذارید. همچنین می‌توانید بابونه به تعداد بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید.

سپس به کمک چای صاف کن آن‌را در فنجان بریزید. می‌توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید.

بابونه و سلامتی

پیشنهاد مطالعه: مطلب آرام‌بخش‌هایی از دل طبیعت را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۵۶ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…