اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
چرنوبیل اوکراین، شهری که سی‌واندی‌سال پیش، تحت تشعشعات چیزی 400 برابر قوی‌تر از بمب هیروشیما قرار گرفت، از مقاصد گردشگری محبوب توریست‌ها، تجسم آخرالزمان است.
شهر چرنوبیل در اوکراین

اتاق‌های مهدکودک پراز اسباب‌بازی‌های رهاشده، سکوت محض در شهربازی‌ دست‌نخورده و دبیرستانی پر از کاردستی‌های نیمه‌کاره، این‌ها گوشه‌ای از بقایای فاجعه چرنوبیل هستند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر چرنوبیل در اوکراین آشنا شوید.

گذری کوتاه بر واقعه چرنوبیل

چرنوبیل یک نیروگاه برق هسته‌ای واقع در شوروی سابق (این شهر اکنون در اوکراین واقع شده است) بود که در آوریل سال ۱۹۸۶، با انفجار مخزن بخار مواجه شد. سطح تشعشات هسته‌ای منتشرشده در اولین روزهای پس از واقعه، وحشتناک بالا بود. شهر پریپیات که در نزدیکی آن و محل زندگی کارگران آن نیروگاه بود، روز بعد از انفجار تخلیه شد و ۵۰ هزار سکنه آن دیگر به خانه‌های‌شان بازنگشتند.

جهت محدودسازی سطح تشعشات، هفته‌ها بعد از انفجار توسط یک ساختمان آهکی به طور کامل پوشانده شد و پس از آن ساختمان آهکی سیلومانند دیگری روی رآکتور هسته‌ای شماره ۴ (محل انفجار) توسط سازمان ملل در اکتبر سال ۲۰۱۷ ساخته شد تا برای صد سال آینده بتواند، سطح این تشعشات را مهار کند.

0dk اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

شهر چرنوبیل در اوکراین

چرنوبیل در ۱۰۰ کیلومتری شمال شهر کیف، پایتخت اوکراین واقع شده است. رفتن از کیف تا چرنوبیل، دو ساعت طول می‌کشد.
منطقه‌ای که ورود به آن ممنوعیت دارد، مساحتی به اندازه ۲۶۰۰ کیلومتر مربع دارد و در اطراف نیروگاه برق هسته‌ای شکل گرفته است. ورود به این منطقه بسیار خطرناک بوده و افراد عادی نمی‌توانند به آنجا بروند. در داخل این محوطه ممنوعه، باید از ایستگاه‌های بازرسی متعددی عبور کرد و هرچه به خود نیروگاه نزدیکتر می‌شوید، سطح تشعشات بالاتر می‌رود.
تور چرنوبیل، در داخل محوطه ممنوعه صورت می‌گیرد که در آن شهرهای کوچک متعدد و یک محوطه بزرگ جنگلی واقع شده است و شما در این تور با فضاهای بسیار متفاوتی روبرو خواهید شد.

fssa اگر جرئت ندارید هرگز وارد این شهر نشوید!

چرا باید از چرنوبیل بازدید کرد؟

چرنوبیل برای گردشگران، جذابیت‌های بسیاری دارد. جستجو در دنیایی کاملاً رهاشده به دست انسان‌ها در سی‌واندی سال پیش، شما را با حال و هوای یک دنیای آخرالزمانی آشنا می‌کند.
شما با شهری روبرو هستید که گویا زمان برایش متوقف‌شده. با فرهنگی روبرو می‌شوید که کاملاً از بین رفته و این برایتان جذابیت بسیاری خواهد داشت.
علاوه بر این‌ها، خود فاجعه چرنوبیل، آگاهی پیداکردن نسبت به خطرات نیروگاه‌های هسته‌ای و تاثیرات آن بر محیط در صورت بروز اشتباه، برایتان جالب‌توجه خواهد بود.

بازدید از چرنوبیل سلامتی‌مان را تهدید می‌کند؟

آثار تشعشات برای مدت‌ها در این منطقه باقی خواهند ماند، و ورود به منطقه ممنوعه تا ۲۰ هزارسال آینده سلامت همه افراد را تهدید می‌کند. بااین‌حال، رادیواکتیویته در دوزهای بسیار کم، هیچ ضرری برایتان نخواهد داشت. تورهایی که روزانه در منطقه ممنوعه برگزار می‌شود، شما را صرفاً چند ساعتی در معرض سطوح پایین تشعشات هسته‌ای قرار می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…