در این قبیله حتی اسکلت‌ها هم می‌رقصند

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پاپائو گینه نو کشوری است که در اقیانوس آرام، قاره اقیانوسیه و شبه جزیره مالایا قرار دارد. این کشور در زمره چند فرهنگی‌ترین کشور‌های جهان قرار دارد و مردم آن از قبایل بسیار زیاد و متفاوتی تشکیل شده‌اند که قوم پاپوآ بزرگ‌ترین آن‌ها است.
اسکلت های رقاص چیمبو

مردان قبیله‌ای در پاپائو گینه نو خود را به شکلی ترسناک و شبیه اسکلت بدن انسان نقاشی می‌کنند تا دشمنان‌شان را بترسانند و نشان دهند که قدرت فرابشری دارند. با مجله دلتا همراه باشید تا با اسکلت های رقاص چیمبو آشنا شوید.

قبیله اسکلت های رقاص چیمبو

نام این قبیله “چیمبو” است و اعضای آن برای اولین بار با دنیای خارج و جهان غرب در سال ۱۹۳۴ میلادی ارتباط برقرار کردند. آنان به زبان کومان صحبت می‌کنند که یکی از ۸۰۰ زبان رایج در پاپائو گینه نو است. این قبیله در ناحیه «چیمبو»، در پاپوآ در گینه نو قرار دارد.

از این طریق در دل مبارزین دیگر قبیله‌ها ترس و وحشت ایجاد شود. برای رسیدن به این هدف، اعضای قبیله چیمبو هر از گاهی برنامه‌های رقص و پایکوبی ترتیب می‌دهند و در این مراسم با نقاشی‌های اسکلتی که روی بدن خود کشیده‌اند، مشغول به رقص‌های عجیب و محلی می‌شوند تا حساب کار دست قبیله‌های دشمن بیاید.

اسکلت های رقاص چیمبو و جذب توریست‌

قبیله «چیمبو» به لحاظ جغرافیایی به اندازه‌ای دور از دسترس قرار دارد که اطلاعات زیادی از این قبیله و نوع زندگی آن‌ها در اختیار نداریم.

این قبیله در دامنه‌های کوهستانی با حدود ۱۶۰۰ تا ۲۴۰۰ متر ارتفاع از سطح دریا زندگی می‌کنند. رسم و رسوم عجیب و رقص‌های جالب اعضای این قبیله باعث شده تا پای جهانگردان به قبیله «چیمبو» باز شود.

در نتیجه می‌توان گفت رقصنده‌های اسکلتی قبیله چیمبو که روزگاری رقص را برای ترساندن دشمن استفاده می‌کردند، این روز‌ها از رقص برای جذب توریست‌ها کمک می‌گیرند.

اسکلت های رقاص چیمبو
پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی در مجله دلتا مطلب کشف جدید و باورنکردنی دانشمندان از ساختار هسته کره زمین را نیز بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  5. فاطی

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۳۴ ب٫ظ

    چقد جالب🤣

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۵۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…