کشف جدید و باورنکردنی دانشمندان از ساختار هسته کره زمین

۵
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
محققان به تازگی نظریه‌ای را مطرح کرده‌اند که خبر از جامد نبودن هسته زمین می‌دهد.
هسته داخلی زمین

هسته داخلی زمین نقش مهمی در حفظ حیات انسان‌ها دارد چرا که باعث تولید فرآیند پویا و به وجود آمدن میدان مغناطیسی در زمین می‌شود. هسته داخلی به نوبه خود در برابر بسیاری از اشعه‌های مضر محافظت می‌کند. علی‌رغم اهمیت هسته، اطلاعات زیادی در مورد تاریخچه و زمان شکل‌گیری آن در دست نیست. با مجله دلتا همراه ما باشید.

یافته‌های جدید

طبق یافته‌های جدید چندین دانشمند که اخیرا در مجله Science Direct منتشر شده، هسته درونی زمین چندان محکم نیست. زیرا بررسی منطقه به دلیل درجه حرارت و فشار شدید غیرممکن است. این تحقیقات با بررسی زمین‌لرزه‌ها بدست آمده‌اند.

هسته داخلی زمین

رت باتلر، ژئوفیزیکدانی از دانشگاه هاوایی در این باره می‌گوید: “زلزله در پوسته و گوشته فوقانی زمین، مشاهده توسط رصدخانه‌های لرزه‌ای در سطح زمین، لرزه نگاری تنها راه مستقیم برای بررسی هسته داخلی و فرایندهای آن است. با حرکت امواج لرزه‌ای در لایه‌های زمین، سرعت آن‌ها تغییر می‌کند و دما و چگالی لایه مورد نظر بدست خواهد آمد.

ساختار ناهمگن هسته درونی زمین

محققان در آژانس ژاپن برای مطالعه علوم و فناوری دریایی زمین از داده‌های لرزه سنج‌های محل وقوع زلزله استفاده کردند. آن‌ها برای پوشش کل هسته درونی زمین پنج نقطه متفاوت را مورد بررسی قرار دادند و سپس داده‌ها را توسط یک ابر رایانه، شبیه سازی کردند و به این نتیجه رسیدند که هسته داخلی زمین یک ساختار ناهمگن هم دارد.

هسته داخلی زمین

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی در مجله دلتا مطلب ازدواج عجیب این قبیله شما را شوکه می‌کند را نیز بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۱۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…