نکات اصولی برای چیدمان پذیرایی که نمی‌دانید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بعضی نکات هستند که کمک می‌کنند چیدمان بهتر و ایده‌آل‌تری در اتاق پذیرایی منزل خود داشته باشید. برای دانستن این نکات این مطلب را تا انتها بخوانید.
اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

افراد خانواده بیشتر وقت خود را در اتاق پذیرایی می‌گذرانند و تمام گپ‌وگفت‌ها و دورهمی‌ها نیز در این بخش از خانه صورت می‌گیرد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای اصول چیدمان در اتاق پذیرایی می‌پردازیم.

خصوصیات یک پذیرایی خوب

یک پذیرایی خوب باید جایی آرامش‌بخش و خالی از تنش باشد. افراد بعد از پشت سر گذاشتن یک روز کاری، برای آرامش و درکنار خانواده بودن زمان خود را در قسمت پذیرایی خانه سپری می‌کنند.

اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

انتخاب مبلمان پذیرایی باید باتوجه به وسعت فضا و با در نظر گرفتن مسیر حرکت انجام شود. برای خانه‌هایی با پذیرایی کوچک بهتر است از مبل ال استفاده شود و برای خانه‌هایی با داشتن پذیرایی بزرگ‌تر می‌توان از انواع مبلمان موجود در بازار استفاده کرد.

نور در قسمت پذیرایی خانه

اهمیت نور در طراحی قسمت پذیرایی خانه بر هیچکس پوشیده نیست. میزان نور بر روحیه افراد، هیجانات و ساعت بیولوژیکی بدن بسیار تاثیرگذار است. از این رو لازم است در طراحی و نورپردازی قسمت پذیرایی دقت لازم را به خرج بدهید.

اصول چیدمان در اتاق پذیرایی

بر خلاف تصور عموم در نورپردازی قسمت نشیمن و پذیرایی خانه باید از نورهای شدید و مستقیم پرهیز کرد. نور زیاد باعث عدم آرامش، کلافگی و همچنین خستگی افراد می‌شود. بهتر است در نورپردازی قسمت نشیمن از نورهای متعدد استفاده شود.

یک منبع نوری بالای میز پذیرایی می‌تواند به زیبایی فضا و تامین نور مورد نیاز کمک کند. لامپ‌ها و هالوژن‌هایی که قابلیت جابجایی دارند برای استفاده از نورپردازی قسمت نشیمن مناسب هستند.

اصول و قواعد چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

نکته‌ای که در چیدمان مبلمان پذیرایی مهم است وجود فضای ارتباطی کافی برای رفت و آمد و ارتباط افراد با یکدیگر است. سعی کنید چیدمان فضای پذیرایی به‌گونه‌ای باشد که کار پذیرایی و رفت و آمد به سهولت انجام پذیرد.

چیدمان مبلمان در دکوراسیون پذیرایی

از نزدیک کردن بیش از حد مبل‌ها و میز به یکدیگر خودداری کنید. سعی کنید در کنار مبلمان پذیرایی از میزهای عسلی کوچک استفاده کنید. همچنین از دورکردن بیش از حد مبل‌ها از هم خودداری کنید. فاصله مبل‌ها از یکدیگر باید طوری باشد که افراد به سادگی در دیدرس هم باشند و در شنیدن صدای یکدیگر با مشکل مواجه نشوند.

چیدمان مبل ها در فضای پذیرایی بهتر است حول یک میز یا لوستر باشد و از یک مرکزیت برخوردار باشد. از چیدن مبل‌ها و میزها در امتداد هم و زیر دیوار خودداری کنید.

چیدمان مبلمان

نکات خرید وسایل برای دکوراسیون پذیرایی

اگر فضای پذیرایی شما کوچک است با خرید وسایل کوچک خانه خود را خالی نشان ندهید. همواره قبل از خرید وسایل بخش پذیرایی ابعاد و مقیاس فضا را در نظر بگیرید.

پیش از خرید وسایل تم رنگی مورد نظر خود را انتخاب کنید. هماهنگی رنگ پرده با فرش و مبلمان تاثیر بسیار زیادی در زیبایی فضا می‌گذارد. همچنین استفاده از رنگ‌های روشن در بزرگ دیده شدن فضا تاثیر دارد.

چیدمان اتاق پذیرایی

از اصول چیدمان در اتاق پذیرایی استفاده از وسایل تزئینی و اکسسوری‌ها بوده که می‌تواند زیبایی این فضا را چند برابر کند. سعی کنید همواره از رنگ‌های هماهنگ برای پرده، فرش، مبل‌ها و وسایل تزئینی در این فضا استفاده کنید. از شلوغ کردن بیش از حد فضا بپرهیزید. وجود وسایل تزئینی زیاد در فضا حس بهم ریختگی و نامرتب بودن را القا می‌کند.

نکات خرید وسایل برای دکوراسیون

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این لوسترها خانه خود را شیک و لوکس کنید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. طب سوزنی غرب

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۶ ق٫ظ

    ممنون بابت مطلب خوبتون

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۱۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…