زمان در این جزیره مرموز بر عکس کار می‌کند!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از جزایر متفاوت و البته دیدنی، جزیره‌ای به نام زنگبار تانزانیا است که با جاذبه‌های متعددش توجه شما را به خود جلب می‌کند.
جاذبه های زنگبار در تانزانیا

فرهنگ قدیمی و تلفیقی این جزیره، از تمدن‌ها و ملت‌های مختلف مسلمان و مسیحی، موقعیتی بسیار جالب در این جزیره به وجود آورده است. در این میان جاذبه‌های زنگبار تانزانیا را جدای از جاذبه‌هایی که در دیگر جزیره‌های توریستی و تفریحی دنیا می بینید، بدانید. انتظارات خود را از این جزیره و جاذبه های زنگبار تانزانیا بالا ببرید. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های زنگبار در تانزانیا آشنا شوید.

جاذبه تانزانیا

جاذبه های زنگبار در تانزانیا

از آن‌جایی که زنگبار جزیره ارتباطی بین آفریقا و آسیا بود، در طول تاریخ تبدیل به مکانی برای تجارت ادویه‌های هندی و برده‌داری در خلیج عربی بود. همچنین بیشتر مردم این جزیره خود را زنگباری می دانند تا تانزانیایی! از جاذبه‌های زنگبار تانزانیا وجود تمام مذاهب مسیحی، مسلمان و گروه‌های بومی است که همگی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. با این حال حکومت زنگبار توسط رهبران مسلمان اداره می‌شود.

زمان در زنگباز

در این‌جا زمان شاید شما را کمی گیج کند. اینجا همه چیز برعکس انتظارات شما است. برعکس باقی نقاط دنیا که هر شبانه روز از ساعت ۱۲ نیمه شب شروع می‌شود، مردم این جزیره ساعت شروع روز خود را از زمان طلوع خورشید یعنی ساعت ۷ صبح آغاز می‌کنند. تمام این تفاوت زمانی به خاطر نزدیک بودن این جزیره به خط استوا است. اگر می‌خواهید با ساعت مچی بر روی دستتان اوقات زندگی مردم را متوجه شوید، باید ساعت ۳ را با ساعت ۹ و ساعت ۴ را با ساعت ۱۰ جابه‌جا کنید.

شهری که زمان در آن برعکس کار می کند

از حرکت‌های دیوانه‌وار قایق‌های بسیار تندرو نترسید

در مجموع حمل و نقل به سمت جزیره زنگبار با هواپیما یا قایق‌های تندرو صورت می‌گیرد که بیشتر از سمت دارالسلام به سمت زنگبار می‌روند. هواپیماهایی که برای گشت‌وگذار به سسنا (Cessna) می‌روند، حدود نیم ساعت شما را می‌گردانند اما این نوع حمل و نقل گران تمام می‌شود. قایق‌ها بسیار ارزان‌تر هستند و حتی شما را به دیدن جاذبه‌های بیشتری می‌برند. با این حال قایق‌ها، سرعتی دیوانه‌وار دارند که باید از آن نترسید. ترس را با هیجان و تفریح، جایگزین کنید. فکر کنید که سوار یکی از بازی های شهربازی شده‌اید!

چند نمونه از جاذبه‌های گردشگری زنگبار

 شهر سنگی

از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری زنگبار که در تور تفریحی باید از آن دیدن کرد شهر سنگی است. این شهر در گذشته پایتخت و مقصد بسیاری از گردشگران در سفر ماجراجویانه بوده است.

مجله دلتا

خانه شگفتی‌ها

این خانه که به بیت العجیب هم معروف است یکی از شناخته‌شده‌ترین مکان‌های گردشگری زنگبار است. خانه شگفتی‌ها در گذشته خانه سلطان بود و نخستین بنا در زنگبار بود که الکتریسیته داشت و نخستین بنای مجهز به آسانسور در شرق آفریقا هم بود. اکنون هم این خانه به موزه تبدیل شده است.

جزیره زندان یا جزیره لاک پشت‌ها

چانگو یا جزیره لاک‌پشت‌ها حدود ۳۰ دقیقه تا شهر سنگی فاصله دارد و از جاذبه‌های گردشگری این جزیره در تور ادونچر و سفر ماجراجویانه است. بد نیست بدانید درحالی‌که زنگبار به جزیره زندان شهرت دارد، هیچ‌وقت زندان نبوده و گاهی برده‌ها در این جزیره نگهداری و توقیف می‌شدند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند این آبشار شما را به سنگ تبدیل می‌کند!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…