استخر شیطان، خطرناک‌ترین استخر تاریخ!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استخر شیطان استرالیا یکی از استخرهای طبیعی در ارتفاعات بابیندا، واقع در ایالت کوئینزلند است و از تلاقی سه جریان آب ایجاد می‌شود.
آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا

آبشار ویکتوریا در جنوب قاره آفریقا بر روی رودخانه زامبزی و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته است. بی‌شک ترسناک‌ترین استخر دنیا در بالای این آبشار ۱۰۸ متری قرار دارد. این استخر که به آن استخر شیطان گفته می‌شود، به‌صورت طبیعی و در بین صخره‌های بالای آبشار تشکیل شده است و فقط در فصول کم باران از سپتامبر تا دسامبر که سطح آب پایین است می‌توان در آن شنا کرد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا آشنا شوید.

استخر شیطان در کشور استرالیا

آبشار ویکتوریا در کشور استرالیا

شنا کردن بر لبه یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای جهان، ترسناک‌ترین، هیجان‌انگیزترین و البته بهترین تجربه‌ای است که هر کسی در زندگی می‌تواند داشته باشد. جایی که هم می‌توانید شنا کنید و هم بر لبه آبشار راه بروید.

شنا در آبشار ویکتوریا

یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جنوب آفریقا کشور زامبیا است که از زیباترین طبیعت‌ها و چشم‌اندازهای دنیا را هم دارد و به همین دلیل گردشگران زیادی را مجذوب خود کرده است. آبشارهای ویکتوریا که در این کشور قرار دارند تقریبا معروف‌ترین جاذبه آن هستند و دلیل اصلی سفر به زامبیا برای خیلی از گردشگران این کشور هم دیدن این آبشار است، آبشاری که در قسمتی از آن، آن هم درست بر لبه آن می‌توانید شنا کنید، فقط کافی‌ است تصور کنید که شنا بر لبه یکی از بزرگترین آبشارهای دنیا چه طعمی دارد. اما با دیدن این آبشار احتمالا سوال‌های زیادی در ذهن شما به وجود می‌آید مثلا اینکه استخر شیطان چقدر امن است و یا اینکه چطور ممکن است بر لبه آبشار شنا کرد اما زنده ماند.

 استخر شیطان

امنیت استخر شیطان

اگر چه ویدئوهای زیادی از آبشارهای ویکتوریا در اینترنت وجود دارد اما هیچ کدام از آن‌ها نمی‌تواند به‌طور کامل پاسخ سوالات شما را بدهد. اولین سوالی که معمولا در ذهن مخاطب به وجود می‌آید این است که آیا استخر شیطان در آبشار ویکتوریا امن است؟ شاید فکر کنید که بله اما جواب این است که در صورتی که ریسک‌های آن را قبل از رفتن ندانید، اصلا امن نیست. در استخر شیطان یک تخته سنگ بزرگ و برآمده وجود دارد که از شما در برابر افتادن از بالای آبشار محافظت می‌کند. در شرایطی که سطح آب پایین باشد شما می‌توانید با خیال راحت وارد این آبشار شوید.

خطر کروکودیل‌ها

البته این اصلا به آن معنا نیست که باید یکی از بهترین تجربه‌های دنیا را، از دست بدهید. یکی دیگر از خطراتی که در مورد شنا در این منطقه وجود دارد، لیز خوردن روی تخته سنگ‌های خیس است. به همین دلیل باید حواستان را جمع کنید. باید مراقب خطر وجود کروکودیل‌ها باشید. چرا که در بالای آب‌های ویکتوریا کروکودیل‌ها زندگی می‌کنند که البته راهنماهایی که در آن‌جا وجود دارند، قبل از ورود شما به داخل، آب را چک می‌کنند. راهنماهای آبشار ویکتوریا گفته‌اند که هیچ‌وقت تا به حال کروکودیلی را در استخر شیطان ندیده‌اند. از آن‌جا که آب این آبشار هم کم عمق است، در صورتی که موجود بزرگی مثل کروکودیل در آب باشد حتما دیده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۹ ب٫ظ

    🙏🏻🌻

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…