سفر به شهر عجیبی که توسط شهاب‌سنگ ساخته شد

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهرستان نوردلینگن در منطقه ‎ Donau-Ries واقع در ایالت باواریا (در جنوب آلمان) احداث شده و ویژگی‌های منحصر به فردی نسبت به سایر شهرستان‌‎های منطقه دارد.
شهر نوردلینگن در آلمان

در حقیقت، این شهرستان با تمامی شهرستان‌‎های دنیا فرق دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با شهر نوردلینگن در آلمان آشنا شوید.

شهر نوردلینگن در آلمان

در طول قرون وسطی، زمانی که شهاب‌سنگی به قطر ۲۵ کیلومتر به این منطقه اصابت کرد، گودالی ایجاد کرد که بعد‌ها محلی برای احداث این شهرستان زیبا شد.
شهر نوردلینگن در باواریا

برخورد شهاب‌سنگ

سال‌ها مردم بر این باور بودند که این گودال دهانه یک آتشفشان خاموش است. اما در سال ۱۹۶۰ دو دانشمندان آمریکایی ثابت کردند که این گودال در حقیقت ناشی از برخورد شهاب‌سنگ به زمین است.
یوجین شومیکر گزارش کرد که طی بازدید از کلیسایی در شهر نوردلینگن به این نتیجه رسیده که دیوار‌های آن از سنگ کوارتز ساخته شده است، و از آنجا که این سنگ تنها تحت فشار زیاد به وجود می‎آید از این کشف خود نتیجه گرفتند که می‌‎تواند حاصل از برخورد شهاب‌‎سنگ باشد. پس از کشف این سنگ محکم در محل تشکیل این گودال استنباط شد که حتما علت تشکیل آن برخورد شهاب‌سنگ است.
شهری که حاصل شهاب سنگ است
همچنین گودال دیگری به نام Steinheim با قطر ۳.۸ کیلومتر کشف شده که این گودال در ۴۲ کیلومتری جنوب غربی شهر Ries واقع شده است. به نظر می‎رسد این دو گودال نزدیک هم به‎ طور هم‌زمان تشکیل شده‎اند و هر دو نتیجه‎ی دوتکه شدن یک سیارک هستند.
پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اقامت در اعماق دریا، تجربه‌ای هیجان‌انگیز

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۱۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…