شهری باورنکردنی در اعماق زمین

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوبر پدی، شهری جالب در کشور استرالیا است که کاملا در زیر زمین ساخته‌شده است و ساکنان آن از تمامی امکانات یک شهر واقعی برخوردارند.
کوبر پدی در استرالیا

با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به رمزگشایی از دلایل به وجود آمدن کوبر پدی در استرالیا بپردازیم.

کوبر پدی در استرالیا

کوبر پدی شهر کوچکی در شمال ایالت استرالیای جنوبی است و در ۸۵۰ کیلومتری شمال شهر آدلاید قرار دارد. این منطقه دارای آب‌وهوای گرم و خشک است و ظاهرا متروکه به نظر می‌رسد. زمین این منطقه، صاف و هموار و بدون درخت و هر نوع پوشش گیاهی است. آن‌چه در این شهر می‌بینید تعدادی خانه‌ پراکنده، تعدادی مهمانخانه، رستوران، پاسگاه پلیس، یک مدرسه و یک بیمارستان است که در سمت شمال این منطقه ساخته‌شده‌اند. اما این فقط نیمی از شهر است. نیمه‌ دیگر شهر در زیرزمین و در غارها و تونل‌های وسیعی که داگ‌اوتس نامیده می‌شوند ساخته‌شده است.

کوبر پدی در شهر استرالیا

تاریخچه

در مورد تاریخچه‌ این شهر زیرزمینی گفته می‌شود که در سال ۱۸۱۵ ایجادشده است. یک پسر چهارده‌ساله به همراه پدرش و یک گروه اکتشافی برای استخراج طلا به این منطقه آمده و اردو زده بودند که این پسر به‌طور اتفاقی سنگ‌های قیمتی اُپال را در این منطقه کشف می‌کند. بعد از این اتفاق ظرف چند سال صدها جوینده‌ طلا به این منطقه هجوم آورده و زمین‌های آن را زیرو رو کرده‌اند. این افراد خیلی زود متوجه می‌شوند که زندگی بر روی سطح زمین در این منطقه‌ گرم و خشک بسیارسخت و دشوار است، زیرا در فصل تابستان دمای هوا در این منطقه از ۴۰ درجه‌ سلسیوس فراتر می‌رود. در این روزهای داغ، رطوبت نسبی هوا ندرتا به بالای ۲۰ درصد می‌رسد و آسمان منطقه عموماً بدون ابر و دارای آفتاب بسیار سوزان است.

شهری در اعماق زمین

هشدار

تابلوهای خطری که به ‌وفور در منطقه به چشم می‌خورد حالا به علامتی مشهور تبدیل شده است. در شهر کوبرپدی حدودا ۲۵۰۰۰۰ دهانه‌ تونل و معدن وجود دارد. این تابلوها به بازدیدکنندگان هشدار می‌دهد که هنگام قدم زدن در شهر کوبرپدی باید بسیار مراقب باشند. اکنون این علائم هشدار دهنده جزو ویژگی‌های خاص این منطقه محسوب می‌شود و عکس آن‌ها بر روی تیشرت، لیوان‌های قهوه‌خوری، پرچم‌های کوچک، کیف و بسیاری از اشیا دیگر چاپ شده‌ است و توریست‌ها به عنوان سوغاتی آن‌ها را خریداری می‌کنند.

اعماق زمین

خانه‌ها در این منطقه

برای فرار از آفتاب سوزان و هوای گرم، ساکنان این منطقه به‌تدریج به زندگی در زیرزمین روی آوردند. خانه‌های اولیه‌ای که در شهر کوبر پدی ساخته شده، درواقع همان حفره‌های زیرزمینی است که قبلا برای جستجوی سنگ اُپال حفرشده بودند. اما خانه‌های جدید این شهر، خانه‌هایی است که در دامنه‌ تپه‌ها حفاری و ساخته‌ شده‌اند. این خانه‌های زیرزمینی دارای امکانات رفاهی زیادی ازجمله اتاق نشیمن، آشپزخانه، کمد دیواری‌های بزرگ و انباری است . ورودی این خانه‌ها، هم‌سطح با خیابان‌های شهر ساخته‌شده‌ است و اتاق‌ها به سمت پشت و در داخل تپه‌ها قرار دارند.

همه‌ اتاق‌ها دارای نورگیرهای عمودی است که باعث تهویه‌ هوا و تنظیم درجه حرارت اتاق‌ها می‌شوند. این نوع سبک زندگی خلاقانه، بعدها توسط سربازانی که از جنگ جهانی اول برمی‌گشتند مرسوم شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند رودخانه هزاررنگ، شاهکاری شگفت‌انگیز

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۰:۲۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…