هفت راز معجزه‌آسا برای داشتن موهایی زیبا

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موهای زیبا و سالم نقش بزرگی در زیبایی ایفا می کنند. برای حفظ زیبایی و طراوت موها، لازم است نکات اساسی مراقبت از مو قبل از خواب را بدانید.
مراقبت از مو

بسیاری باور دارند آشکارترین بخش زیبایی یک زن موهای اوست. بنابراین با این مطلب در مجله دلتا همراه شوید تا ۷ مورد اساسی برای مراقبت از مو و زیبایی آن قبل از خواب را بهتر بشناسید.

خوابیدن با موهای خشک

برای مراقبت از مو و زیبایی آن، حداقل ۲ ساعت قبل از خواب دوش بگیرید. موها را با کمک یک حوله نازک نخی و باد ملایم سشوار کاملا خشک کنید. باد سشوار را در فاصله نسبتا زیاد از موها بگیرید تا ساقه موها خشک و آسیب‌پذیر نشوند. وقتی که شما با موهای خیس به رختخواب می‌روید، موجب بدحالت شدن موها، شکستن ساقه و تاخوردن آنها در صورتی که موهای لختی داشته باشید، خواهید شد. 

مراقبت از مو با بافتن آن

اگر موهای بلندی دارید، بهتر است قبل از خواب موها از دو طرف، بافت بسیار شلی بزنید. به این ترتیب، صبح روز بعد نه‌ تنها موهایی آشفته و گره‌خورده ندارید، بلکه موهایتان حالت بسیار زیبایی هم به خود خواهند گرفت.

دم‌اسبی بستن موها: ممنوع

دم اسبی کردن موها، مخصوصا اگر موها خیس باشند، می‌تواند فشار زیادی به ریشه موها وارد کند. احتمال ریزش موها شدیدا افزایش پیدا می‌کند. اگر موهای شما به بافتن نمی‌رسند، آن‌ها را پایین سر با یک نخ نرم به‌ آرامی ببندید. سعی کنید هنگام بستن موها هیچ فشاری به ریشه مو وارد نشود.

شانه کردن موها قبل از خواب

این کار از گره خوردن موها هنگام خواب پیشگیری می‌کند و دوم اینکه چربی طبیعی پوست را به ساقه موها می‌رساند و مانع خشکی زیاد موها بعد از خواب می‌شود. برای مراقبت از مو های خود، درست قبل از خواب آن را با شانه خشک و تمیز شانه کنید. برای موهای بیش از اندازه خشک، قبل از شانه کردن شبانه حتما کمی سرم مو به آنها بزنید.

مراقبت از مو

استفاده از بالش با رویه ابریشمی

حتما برای حفظ سلامت و زیبایی موها هنگام بیدار شدن از خواب، از یک روبالشی با جنس ابریشم کمک بگیرید. روبالشی‌های ابریشمی باعث حفظ نرمی و حالت موها هنگام خواب می‌شوند.

مرطوب کردن موها

اگر موهای خشکی دارید، هر روز آن‌ها را شامپو نکنید. به شستن موها با آب ولرم خالی اکتفا کنید. به افرادی که موهای خشکی دارند توصیه می‌شود پس از استحمام، موهایشان را با سرم‌های مو که بر پایه چربی‌های گیاهی مانند روغن نارگیل، روغن آرگان یا روغن بادام هستند، ماساژ دهند. افراد دارای موهای چرب برای مراقبت از مو هایشان باید بیشتر از روزی یک‌مرتبه آن‌ها را شامپو نکنند. شب‌ها قبل از خواب هم موهایشان را با سرم‌های مو بر پایه آب و ویتامین‌های ضروری ماساژ دهند.

خوابیدن با حالت‌دهنده‌های مو

اگر موهایتان آغشته به حالت‌دهنده هستند، حتما پیش از خواب آن‌ها را بشویید. اگر امکان شستن موهای آغشته به حالت‌دهنده قبل از خواب را نداشتید، حداقل موها را به‌خوبی شانه کنید تا این مواد تا حد ممکن از ساقه موها جدا شوند.

مراقبت از موی بلند

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر درباره مد و زیبایی به مطلب جوراب‌های مناسب یک استایل خاص مراجعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…