سالاد لبو و انار، یک شام سبک پاییزی

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شام یکی از وعده‌های غذایی مهم است که نباید حذف شود. چه بهتر که برای وعده شام یک غذای سبک و مقوی را در نظر بگیریم.
سالاد لبو و انار

شاید این جمله را شنیده باشید که پاییز پادشاه فصل هاست. علاوه بر طبیعت زیبا و رنگارنگ این فصل، میوه‌هایی هم که در این فصل وجود دارند خیلی خوشمزه و هیجان‌انگیز هستند مثل خرمالو، انار و لبو. یکی از این غذاهای خوشمزه مخصوص این فصل، سالاد لبو است. سالاد لبو و انار یک سالاد بسیار مقوی، خوش‌طعم و خوش‌رنگ است که می‌تواند زینت‌بخش سفره‌های شما نیز باشد. این سالاد را می‌توانید با ترکیب مواد مختلف درست و کلی سالاد جدید و متنوع تهیه کنید. این سالاد به سادگی و در مدت زمان کوتاهی آماده می‌شود. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • لبو یا چغندر متوسط ۳-۴ عدد
  • انار متوسط ۳-۴ عدد
  • کلم قرمز ۱ عدد کوچک
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه یا قرمز به میزان لازم
  • آب لیموی تازه به میزان لازم

طرز تهیه

مرحله اول

برای تهیه این سالاد در ابتدا لبو یا چغندرها را خوب بشویید و سپس آن‌ها را بپزید. برای پخت لبو هم می‌توانید با شیوه‌های معمول آن‌ها را بخارپز کنید و یا اگر می‌خواهید لبو طعم شیرینی داشته باشد، همراه با کمی شکر آن‌ها را بپزید. علاوه بر این می‌توانید سر و دم لبوها را ببرید.

مرحله دوم

سپس کمی روغن زیتون به آن‌ها اسپری کنید و آن‌ها را داخل فویل بپیچید و لبو‌ها را تا زمانی که کاملا پخته شوند داخل فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد بگذارید. پس از پخته شدن لبوها، اجازه دهید کاملا خنک شوند، سپس پوست آن‌ها را جدا کنید و به قطعات کوچک برش بزنید.

مرحله سوم

در این مرحله کلم قرمز را شسته و پس از خشک شدن به صورت رشته‌های نازک یا قطعات کوچک برش بزنید. حالا یک کاسه متوسط بردارید و لبو‌های خرد شده، کلم قرمز و انارهای دانه شده را داخل آن بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس نمک و پودر فلفل قرمز یا سیاه، روغن زیتون و آب لیمو ترش را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید.

چند نکته

علاوه بر مواد ذکر شده، با توجه به ذائقه خود که دوست دارید سالاد لبو و انار شما مزه ترش، شیرین و یا ملسی داشته باشد، می‌توانید مقدار مواد اولیه را تغییر دهید و یا هویج، کیوی یا سرکه بالزامیک هم به سالاد اضافه کنید و طعم و رنگ بهتری به آن بدهید. در پایان، اگر دوست داشتید سس مایونز یا هزار جزیره به سالاد اضافه کنید و به خوبی مواد را مخلوط کنید و اجازه دهید چند ساعت در یخچال بماند تا مواد با هم ترکیب شوند.

اگر به شام‌های سبک علاقه دارید، سالاد روسی را هم در مجله بخوانید.

پیشنهاد مطالعهانار پلو غذای خوشمزه پاییزی را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…