۷ نکته برای افزایش روشنایی خانه شما

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نورگیر بودن خانه برای همه مهم است چرا که خانه را دلباز و بزرگ نشان می‌دهد. شما می‌توانید با راه‌های متفاوتی میزان نور موجود در خانه را افزایش دهید.
افزایش روشنایی منزل

تغییرات فصلی بر نور خانه تاثیر زیادی می‌گذارند. در طول فصل‌های مختلف نور ورودی به برخی خانه‌ها تغییر می‌کند. وقتی نور خانه کم شود می‌تواند بر روحیه شما اثر داشته باشد. برای افزایش روشنایی منزل توصیه‌هایی وجود دارد که در این مطلب از مجله دلتا به آن می‌پردازیم.

تناسب کفپوش و فرش

اگر کفپوش چوبی تیره یا فرش و موکت‌هایی به رنگ تیره دارید توصیه می‌شود فرش یا موکت روشنی روی آن بیندازید و اگر فرش یا موکت تیره دارید آن را تغییر دهید.

افزایش روشنایی منزل

 

دیوارهایی با رنگ روشن

دیوارهای کمرنگ فضای اتاق را کم‌نورتر می‌کنند. اما توجه کنید که لزوما هر رنگی با برچسب سفید درخشان و یا خاکستری قرار نیست، نور خانه را بیشتر کند. خاکستری‌های سرد یا سفیدهای روشن روی دیوار واقعا دلگیر به‌نظر می‌رسند.

این رنگ‌ها فقط در اتاق‌های آفتابی و رو به جنوب بسیار عالی به‌نظر می‌رسند، اما در اتاق‌های تاریک یا رو به شمال این طور نیست. به فکر انتخاب یک رنگ سفید گرم یا یک رنگ بسیار کمرنگ و گرم باشید. صورتی کمرنگ می‌تواند رنگ مناسبی باشد.

افزایش روشنایی منزل

شلوغ کردن دکور خانه

برای افزایش روشنایی منزل سعی کنید تا جایی که می‌توانید دکور خانه را شلوغ کنید. چیزهایی را که دوست دارید در قفسه‌ها بچینید کنار برخی قاب‌ها یک آینه بگذارید که نور را منعکس کند.

نوع مبلمان

به‌طور کلی سعی کنید از مبلمان بزرگ و سنگین اجتناب کنید، اما گاهی اوقات اجتناب‌ناپذیر است. متناسب با اتاق، مبلمان را بچینید. در یک اتاق نشیمن کوچک، مبل کوچک‌تر و صندلی راحتی بیش از یک مبل بزرگ به‌کار می‌آید.

مبل‌هایی با پایه کوتاه‌تر و تختخواب‌های بدون تخته پایه را انتخاب کنید. یک قفسه کتاب با درهای شیشه‌ای نور را منعکس می‌کند. مبلمان چوبی تیره می‌توانند عمق و گرما داشته باشد اما سنگین است. به همین خاطر به رنگ‌کردن آن‌ها فکر کنید.

نوع مبلمان

روشنایی چندلایه

اگر همه آنچه شما دارید یک چراغ آویز مرکزی است، احتمالا حس خوبی ندارد. مرکز آن بسیار روشن است اما در اتاق کم‌نور می‌شود. اتاقی که لایه‌های نور متفاوت داشته باشد بهتر به‌نظر می‌رسد. از طریق اتصال بیشتر لامپ‌های رومیزی و لامپ‌های مستقل یا چراغ‌های روشن می‌توان نور را لایه‌لایه کرد.

قسمت بالای کمدها (مثلاً در آشپزخانه‌ها یا واحدهای مستقل در اتاق خواب‌ها یا اتاق ‌نشیمن) را روشن کنید تا نور را به سقف بتابانید و روشنایی عمومی را افزایش دهید. از یک نوار LED که می‌تواند به برق وصل شود یا از یک سیستم ساده که توسط یک برق‌کار نصب شده استفاده کنید.

روشنایی چندلایه

مات‌ بودن پنجره‌ها ممنوع

یک جفت پرده کشیده سنگین می‌تواند در صورت کشیدن به عقب تا یک‌سوم پنجره را مسدود کند. نصب یک ریل بلندتر اطمینان از کشیده شدن پرده‌ها از پنجره را فراهم می‌کند. از قرار دادن مبلمان حجیم در مقابل پنجره پرهیز کنید.

تعویض لامپ‌ها

یکی از راه‌های افزایش روشنایی منزل تغییر نوع لامپ است نیز می‌تواند تفاوت ایجاد کند. به دنبال درجه کلوین باشید که نشان‌دهنده درجه حرارت رنگ (نه گرما) لامپ است. هرچه عدد بیشتر باشد، نور سفیدتر می‌شود. ال‌ای‌دی‌های ارزان‌تر با شاخص رنگ پایین‌تر در حدود ۸۰ است، در حالی که نور روز در حدود ۱۰۰ است.

به فکر تهیه خانه خود با چیزهایی باشید که نور را منعکس می‌کنند، مانند آینه و شیشه. آینه دیواری یک آینه روشن است در مقابل پنجره قرار دارد، به این معنی است که شما نور را به داخل اتاق منعکس می‌کنید. هرچه بزرگ‌تر بهتر.

تعویض لامپ‌ ها

پیشنهاد مطالعه: مطلب انتخاب بهترین رنگ برای دکوراسیون خانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۹ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…