ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کارکردن در آشپزخانه‌ای که دکوراسیون آن زیبا باشد جالب و دلنشین‌تر است، مخصوصا اگر آشپزخانه به سبک مدرن طراحی و دکوراسیون شده باشد.
دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن آشپزخانه چه ویژگی‌هایی دارد؟ در این مطلب از مجله دلتا می‌خواهیم درباره این موضوع حرف بزنیم که چطور می‌توانیم یک آشپزخانه مدرن داشته باشیم. با ما همراه باشید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با کابینت‌های رنگی

به گفته طراحان داخلی، امروزه استفاده از رنگ‌های غیر منتظره، شارپ و غلیظ در دکوراسیون آشپزخانه مدرن بسیار رایج شده است. رنگ‌هایی مانند:آبی، سبز، سیاه، سفید از جمله پرکاربردترین این رنگ‌ها بوده و البته بیش‌تر هم در تنالیته‌های تیره دیده می‌شوند.

البته رنگ‌هایی مانند خاکستری و سفید برای کابینت‌ها همچنان پیشتاز بوده و در بازسازی‌ها رایج‌تر از بقیه هستند. پیشنهاد طراحان برای به‌کار بردن رنگ‌های خاص کابینت در این است که تا حد ممکن دیوارهای آشپزخانه را ساده در نظر گرفته بگیرید و کابینت‌ها را رنگی انتخاب کنید.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

سنگ مرمر در دکوراسیون آشپزخانه مدرن

معمولا افراد خانه به دنبال یک جلوه جذاب و بی‌نظیر برای صفحات کابینت آشپزخانه مدرن خود می‌‌گردند. برای این منظور امروزه سنگ مرمر طبیعی بیش‌تر از سایرین مورد استفاده قرار گرفته و جذابیت بیشتری را در فضا به‌وجود می‌‌آورد.

بخصوص اگر این امکان وجود داشته باشد که صفحه سنگی به‌صورت کاملا یکدست و بدون هیچگونه درزی روی کابینت‌ها نصب شود. البته ممکن است تا حدودی نسبت به سایر متریال‌ها گران‌تر تمام شود اما دوام بالا و مقاوت در برابر آب و لکه‌ها ارزش این هزینه زیاد را خواهد داشت.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

نصب شلف‌های باز در آشپزخانه مدرن

در طراحی‌های امروزی برای یک آشپزخانه مدرن، دکوراتورها بر این عقیده هستند که استفاده از شلف‌های باز می‌‌تواند فضای یک آشپزخانه را دلبازتر و با کیفیت‌تر نشان بدهند. چیدمان صحیح در این قفسه‌ها، نه تنها باعث شلوغی و بهم ریختگی آشپزخانه نمی‌شود بلکه می‌‌تواند نظم و ترتیب خوبی را به افراد القا نماید.

به‌طور مثال در دکوراسیون آشپزخانه مدرن با تنالیته‌های رنگی خنثی، وجود شیشه‌های رنگی حبوبات و آجیل، طراحی مینیمال بسیار جذابی را خلق خواهد کرد. همچنین ادامه یافتن شلف‌ها تا نزدیکی سقف به بزرگ‌تر نشان داده شدن آشپزخانه کمک زیادی می‌‌کند.

دکوراسیون مدرن آشپزخانه

دکوراسیون مدرن آشپزخانه با وسایل استیل

در دکوراسیون آشپزخانه به سبک مدرن وسایل استیل طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. زیرا این وسایل دارای خطوط صاف و یک‌دستی هستند که باعث می‌‌شود به راحتی در کنار سایر وسایل قرار بگیرند و هم خوانی خوبی با کل فضای آشپزخانه داشته باشند.

برای به‌کار بردن این وسایل می‌‌توان فضای کلی را به صورت ساده و خنثی نگه داشته و فقط ماشین لباسشویی، یخچال و گاز را استیل انتخاب نمود. این متریال تقریبا هم برای سبک‌های سنتی و هم برای سبک‌های مدرن قابل استفاده خواهد بود.

وسایل استیل در آشپزخانه

وجود نور در آشپزخانه مدرن

از نظر طراحان و کاربران، نور مهم‌ترین عنصر یک آشپزخانه مدرن است. هرچند که چراغ‌ها و لوسترها و به‌طور کلی نورپردازی تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت فضای آشپزخانه خواهد گذاشت، اما در نهایت نور طبیعی می‌‌تواند همه چیز را تغییر بدهد. بنابراین بهتر است تا جای ممکن از پنجره و نور طبیعی در فضای آشپزخانه مدرن بهره ببرید.

وجود نور در آشپزخانه

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیوار پشت مبل را چگونه تزیین کنیم؟ را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۲ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…