سوپ کدو حلوایی، غذای متنوع و خوشمزه پاییزی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سوپ کدو حلوایی یک سوپ خوشمزه و بسیار مقوی است که برای تمام رده‌های سنی به‌خصوص کودکان و سالمندان در فصل پاییز و زمستان مناسب است.
سوپ کدو حلوایی فصلی

به دلیل اینکه در تمام ایام سال کدو حلوایی در دسترس نیست، سوپ کدو حلوایی فصلی یک نوع سوپ پاییزی محسوب می‌شود. این سوپ مقوی به دلیل استفاده از سبزیجات متنوع یک غذای خوشمزه و کامل است. این سوپ خوشمزه را می‌توانیم در پاییز و زمستان طبخ کنیم. با مجله دلتا همراه باشید.

سوپ کدو حلوایی به دلیل اینکه برای تقویت بدن مفید است می‌تواند به درمان بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی نیز کمک کند. سوپ کدو حلوایی در پایان پخت شبیه پوره می‌شود و به همین دلیل برای مصرف کودکان هم بسیار مناسب است.

با موادی که در این دستور آشپزی قرار گرفته است، می‌توانید برای ۴ نفر سوپ کدو حلوایی تهیه کنید. در صورتی که می‌خواهید مقداری کمتر یا بیشتری سوپ کدو حلوایی فصلی تهیه کنید کافی‌ست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید.

مواد لازم

  • کره ۴۰ گرم
  • پیاز، خرد شده یک عدد
  • کدو تنبل، خرد شده ۱.۵ کیلوگرم
  • سیب‌زمینی دو عدد
  • آب مرغ شش پیمانه
  • خامه نصف پیمانه
  • پودر جوزهندی نصف قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

۱. کره را در یک قابلمه بزرگ، روی حرارت آب کرده بعد پیاز را اضافه می‌کنیم و به پختن ادامه می‌دهیم تا پیاز نرم شود. کدوتنبل و سیب‌زمینی را اضافه کرده و می‌گذاریم پنج دقیقه بپزد. سپس آب مرغ را اضافه کرده و می‌گذاریم به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا زمانی که کدو حلوایی نرم شود و در این مدت گاهی سوپ را هم می‌زنیم.

۲. سوپ را در مخلوط‌کن می‌ریزیم تا به شکل پوره درآید و در یک قابلمه بزرگ خالی می‌کنیم و جوزهندی را به آن اضافه می‌کنیم (تا این مرحله از پخت را می‌توان قبلا آماده و در یک ظرف در دار به مدت یک شب در یخچال نگهداری کرد.)

۳. قبل از سرو، خامه را اضافه می‌کنیم (اگر سوپ را از شب قبل آماده کرده‌ایم هنگام اضافه کردن خامه، سوپ را هم می‌زنیم تا داغ شود) این سوپ را می‌توان در صورت تمایل با کمی خامه و مقداری پیازچه سرو کرد.

پیشنهاد مطالعهدلمه کدو حلوایی، طعمی ملس و دلچسب را هم بخوانید و لذت ببرید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ق٫ظ

  2. farhad

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  3. farhad

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۱ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…