کدام جنس بارانی را باید بخرید؟

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پارچه بسیاری از بارانی‌ها از ترکیبی از دو یا چند ماده مانند: پنبه، پلی استر، نایلون یا ابریشم مصنوعی ساخته شده است.
پارچه مناسب بارانی

یکی از رایج‌ترین پوشش‌ها در فصل پاییز و زمستان بارانی است. بارانی‌ها علاوه بر خاصیت ضد آبی که دارند، می‌توانند یک استایل شیک و زیبا برای زنان و مردان ایجاد کنند. همانطور که اشاره کردیم، بارانی خاصیت ضد آب دارد، پس این لباس را با هر پارچه ای نمی توان دوخت. پارچه‌های مناسب بارانی، پارچه‌هایی هستند که به طور خاص برای جلوگیری از نفوذ آب ساخته شده است. در این مطلب در مجله دلتا با انواع پارچه مناسب بارانی آشنا شوید.

انواع پارچه مناسب بارانی

پارچه PUL

بهترین ویژگی‌های پارچه‌های PUL این است که کاملا ضد آب و بسیار مقاوم هستند. این پارچه‌ها به دلیل کشش عرضی بافتشان، قابل تنفس هستند.

پارچه بارانی

پارچه TPU

در ساخت این نوع پارچه از روکش TPU استفاده می شود. پارچه TPU در مقایسه با pul نرم‌تر، انعطاف پذیر‌تر و با محیط زیست سازگارتر است. تنها عیب آن این است که ممکن است دوام کمتری نسبت به PUL داشته باشد.

انواع بارانی

پارچه شمعی

پارچه‌های شمعی جزو رایج‌ترین نوع پارچه‌ها در دوخت بارانی هستند. این پارچه‌ها معمولا از موم اندود کردن پارچه‌های کتان، ضد آب می‌شوند. پارچه‌های شمعی می‌توانند سال‌ها بدون شست‌وشو استفاده شوند. از ویژگی‌های قابل توجه پارچه شمعی می‌توان به دوام بسیار بالا، قابلیت تمیز کردن پارچه به صورت خشک و مقاومت بالا در برابر آب اشاره کرد.
رایج‌ترین پارچه‌های شمعی مناسب برای دوخت بارانی، پارچه کجراه بارانی و پارچه کتان شمعی هستند.

پارچه

پارچه چرم

پارچه‌های چرم طبیعی و مصنوعی نیز برای دوخت بارانی مناسب هستند. این نوع پارچه‌ها به دلیل مقاومت و دوام بالا، طرفداران بسیار زیادی دارند. پارچه‌های چرم خاصیت ضد آب خوبی دارند، نیاز به شست‌وشو با مواد شوینده قوی ندارند و با پاک کننده‌های مخصوص به راحتی تمیز می‌شوند.

پارچه بارانی

پارچه ابریشم ضد آب

همه ما پارچه‌های ابریشمی را با ویژگی‌هایی مانند لطافت، وزن سبک، نرم بودن و براق بودن می‌شناسیم. ابریشم ضد آب همان ابریشم معمولی است که توسط نانو سیلیس برای جلوگیری از نفوذ آب کاور شده است.

55576 کدام جنس بارانی را باید بخرید؟

پارچه میکرو

یکی دیگر از پارچه‌هایی که می‌تواند در دوخت بارانی به کار برده شود، پارچه میکرو است. این پارچه سبک و بسیار با دوام است. ظاهر پارچه نرم و لطیف است و مقاومت نسبتا متوسطی در مقابل نفوذ آب دارد. قابلیت شستش در ماشین لباسشویی و قابلیت اتوکشی، این پارچه را از سایر پارچه های مناسب بارانی متمایز کرده است.

777 کدام جنس بارانی را باید بخرید؟

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب جذاب‌ترین مدل‌های بوت زنانه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۵۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…