سرعت رشد قیمت آپارتمان‌ در تهران کمتر شد!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی آمار های رسمی از اوضاع بازار خرید و فروش آپارتمان‌ های مسکونی در آذر ماه امسال کمتر شدن سرعت رشد قیمت آپارتمان را تایید می‎کند.
سرعت رشد قیمت

به گفته مشاوران املاک مناطق شهر تهران و بر اساس شواهد، سرعت رشد قیمت آپارتمان در دی‎ماه  در مقایسه با ماه‌های گذشته سال ۹۷ کمتر شده است.

مشاوران بر این باورند که هم‎اکنون، خریداران زیادی در بازار دیده نمی‎شوند و به نظر می‌رسد بازار معاملات با کمتر شدن سرعت رشد قیمت، آرام آرام به  حالت  رکود نزدیک می‌شود.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، بررسی آمار های رسمی از اوضاع بازار خرید و فروش آپارتمان‌ های مسکونی در آذر ماه امسال کمتر شدن سرعت رشد قیمت آپارتمان  را تایید می‎کند.

سرعت رشد قیمت

در پایان آذر امسال، تعداد معاملات خرید و فروش ثبت شده در بنگاه‌های املاک به کمترین  میزان خود در سال ۹۷ رسید. برابر آمار دفتر اقتصاد مسکن در آذر امسال مجموع معاملات خرید و فروش انجام شده در شهر تهران معادل ۵ هزار و ۸۹۶ مورد بوده است. مشاوران املاک معتقدند: کاهش سرعت تورم ماهانه بازار املاک و همچنین نزدیک شدن به آخرین ماه از سال ۹۷، ممکن است تعداد معاملات در روزهای پایانی سال را اندکی افزایش دهد.

از دیدگاه مشاوران املاک، دسته‌ای از واحدهای مسکونی که مالکان قیمت منصفانه‌تری برای فروش آنها تعیین کرده‎اند،. شانس بیشتری برای خرید و فروش در بازار دارند.

هم اکنون فقط، گروهی از خریداران مصرفی که از تسهیلات بانکی استفاده می کنند در بازار حضور دارند. در تهران قیمت آپارتمان‌های کمتر از یک میلیارد تومان معرفی شده است. بررسی‌ها نشان می‎دهد  به رغم اینکه  تعداد  آپارتمان‌های مسکونی کمتر از یک میلیارد تومان نسبت به آپارتمان‌های با قیمت بیش از یک میلیارد تومان کمتر است اما، در برخی محله های تهران هنوز هم امکان خرید آپارتمان‌هایی با عمربنای کم و قیمت کمتر از یک میلیارد تومان وجود دارد.

شایان ذکر است، تسهیلات بانکی برای متقاضیان خرید مسکن در قالب صندوق یکم به آپارتمان‌هایی با عمربنای حداکثر ۱۵  و در قالب اوراق مسکن به آپارتمان‌های با عمربنای حداکثر ۲۰ سال اختصاص می یابد.

با صفحات خبر و گزارش و اخبار مسکن مجله دلتا، همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…