جنب و جوش بازار مسکن کاهش یافته است

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

بازار معاملات خرید و فروش مسکن در شهر تهران درحالی در مقایسه با پارسال با افزایش میزان معاملات روبه روشده است که در عین حال رفت و آمد خریداران به این بازار تحت تاثیر تغییر فصل، نسبت به سه ماه تابستان تا حدی کاهش یافته است.

تحقیقات میدانی و اظهارات واسطه‌های فروش مسکن حاکی است هر چند هنوز هم عمده مراجعات به بازار معاملات و بنگاه‌های مسکن از سوی متقاضیان مصرفی خرید مسکن و برای اطلاع از سطح قیمت‌ها و شرایط خرید و فروش واحدهای مسکونی کوچک متراژ و میان‌متراژ صورت می‌گیرد اما این رفت وآمدها همزمان با تغییر فصل و ورود به فصل پاییز کم رنگ ‌تر شده است که نوعی تغییر طبیعی و مطابق با روال هر سال محسوب می‌شود.

با این حال، واسطه‌ها و فعالان بازار خرید وفروش مسکن می گویند :انتظار می‌رود میزان معاملات واحدهای مسکونی در ماه‌های آینده افزایش ‌یابد و رفته رفته متقاضیانی بیشتر برای خرید واحدهای مسکونی وارد بازار شوند.

افزون بر تغییر فصل، واسطه‌های فروش مسکن افزایش سطح قیمت‌های پیشنهادی مالکان برای فروش واحدهای مسکونی در مهرماه را برخلاف تصور متقاضیان از ثبات قیمت‌ها، عاملی مهم می‌دانند که منجر به  کاهش میزان معاملات مسکن در مهرماه در مقایسه با شهریور شده است.

واسطه‌ها و دلالان ملکی به مالکان توصیه می‌کنند بازار تقاضا هم‌اکنون منتظر افزایش قیمت نیست و در معاملات انجام‌شده نیز بازار با افزایش قیمت محسوس  روبه رو نشده ‌است؛ بنابراین افزایش سطح قیمت‌های پیشنهادی می‌تواند به طور موقت به انصراف خریداران از خرید واحدهای مسکونی تا زمان پیدا شدن واحد ‌هایی باقیمت مناسب منجرشود.

هم‌اکنون تعدادی قابل‌توجه از متقاضیان خرید مسکن در پی خرید واحدهایی باعمر بنای بیش از۱۰ سال در مناطق شهرتهران هستند تا بتوانند با بودجه خود در آپارتمانی بزرگ‌ تر ساکن شوند؛ سطح قیمت آپارتمان‌های چندین ساله معمولا حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد پایین‌تر ازسطح قیمت پیشنهادی آپارتمان‌های نوساز در مناطق معمولی است./ دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…