ارزان ترین منابع پروتئین را دست کم نگیرید!

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
امروزه منابع پروتئین بی‌شماری وجود دارند. از آن جایی که قیمت آنها متفاوت است، در این مطلب به معرفی پروتئین‌‌های ارزان قیمت می‌پردازیم.

پروتئین یکی از منابع ضروری برای بدن است. مصرف منابع غنی از پروتئین فواید بی‌شماری دارد. از جمله تاثیرات پروتئین کاهش وزن و افزایش حجم عضلات است. در این مطلب ازدلتامگ به بررسی پروتئین‌ های ارزان می‌پردازیم.

کره بادام زمینی طبیعی

کره بادام‌زمینی سرشار از پروتئین است. همچنین قیمت مناسبی دارد. دو قاشق کره بادام‌زمینی ۸ گرم پروتئین دارد. از کره بادام‌زمینی به روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای مثال می‌توان آن را با میوه و جو دوسر مخلوط کرد. با مصرف کره بادام‌زمینی کمتر در معرض بیماری‌های قلبی و دیابت قرار خواهید داشت.

تخمه آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان حاوی پروتئین بی‌شماری هستند. این منبع پروتئین خوشمزه، ویتامین E و منیزیم فراوانی دارد. تخمه آفتابگردان از منابع غذایی ارزان و سالم پروتئین به شمار می‌رود. می‌توان انواع تخمه را به سالاد اضافه کرد.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یکی از ارزان‌ترین پروتئین‌های کم‌چرب است. یک فنجان لوبیا سیاه بیش از ۱۵ گرم پروتئین دارد. لوبیا سیاه به دلیل پروتئین و فیبر کافی، احساس سیری در شما ایجاد می‌کنند. از این رو برای کاهش وزن گزینه عالی است. سه چهارم فنجان لوبیا در روز منجر به تسریع کاهش وزن می‌شود.

مصرف لوبیا سبب کاهش اشتها و گرسنگی می‌‍شود. در انواع غذا، سوپ و سالاد از لوبیا استفاده کنید. پروتئین‌ های ارزان در منابع گیاهی به وفور یافت می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  لباس مناسب شب یلدا که شما را بی‌نظیر می‌کند

جو دوسر

جو دوسر سالم، فاقد گلوتن و ارزان است. همچنین جودوسر یکی از منابع سالم پروتئین به شمار می‌رود. پروتئین جودوسر بیشتر از غلات دیگر است. نصف فنجان جودوسر ۱۳ گرم پروتئین دارد. جو دوسر سرشار از ویتامین و مواد معدنی است. همچنین حاوی نوعی فیبر مفید برای گوارش است.

این فیبر سبب کاهش کلسترول خون می‌شود. جو دوسر گزینه مناسبی برای سلامت قلب است. یک کاسه بلغور جو دوسر منبع عالی پروتئین است.

تخمه کدو تنبل

تخمه کدو منبع سالمی از پروتئین است. در ۲۸ گرم دانه کدو تنبل ۷ گرم پروتئین وجود دارد. به عنوان میا‍ن‌وعده از تخمه کدو استفاده کنید. زیرا درارای پروتئین، ویتامین E و اسیدهای چرب مفیدی است. این ترکیبات به کاهش التهاب بدن کمک می‌کنند.

lentils ارزان ترین منابع پروتئین را دست کم نگیرید!

عدس

عدس غذایی مقوی و ارزان است. انواع حبوبات در فروشگاه موادغذایی با قیمت مناسب یافت می‌شوند. حبوبات منبع عالی پروتئین‌های گیاهی هستند. یک فنجان عدس ۱۸ گرم پروتئین دارد. عدس سرشار از فیبر، آهن، پتاسیم و ویتامین B نیز هست.

یک نظر

  1. ناشناس

    20 اسفند 1402 در 0:12 ق.ظ

    مجله جامعی از نظر اطلاعات ضروری است

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

نحوه ست کردن طلا با لباس

ست کردن طلا با لباس شاید در نگاه اول بی‌اهمیت باشد؛ اما دراین‌رابطه باید بگوییم که نحوه ست…