قبرستان خون‌آشام‌ها، سفری پر رمز و راز!

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سنت‌های غنی لهستان، از اژدهای افسانه‌ای تا قلعه‌ تسخیرشده توسط ارواح را در ادامه این مطلب کشف کنید.
مکان های جادویی در لهستان

هر بازدیدکننده‌ای در لهستان، در تاریخ لرزان و گاهی خون‌آلود پادشاهان سلطنتی، جنگ‌ها و اشغالگران، غرق خواهد شد. اما در برابر این تاریخ، سنت‌های فولکلور جادوگری، تسخیر، قهرمانان و هیولاها در لهستان، گردشگران زیادی را به سمت خود متمایل می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با مکان های جادویی در لهستان آشنا شوید.

مکان های جادویی در لهستان

قبرستان خون‌آشام‌ها

مکان‌های تدفین در لهستان، شواهدی از تمرینات جلوگیری از بازگشت به زندگی برخی موجودات مرده، هستند. کسانی که به صورت اتفاقی می‌مردند و یا خودکشی می‌کردند، به نظر در خطر تبدیل به خون‌آشام‌ها بوده‌اند. برخی ویژگی‌های خاص فیزیکی همچون دست چپ بودن نیز، جزو فاکتورهای خطر محسوب می‌شده است.

مکان های ترسناک در لهستان

در طی یک حفاری در گورستانی با قدمتی از قرن هفده و هجده در دهکده‌ای به نام دراسکو (Drawsko)، شواهدی دال بر انجام مراسم تدفین از سمت ضد خون‌آشام‌ها یافت شد؛ مدارکی چون اجسادی با آثار ضربات داس بر گردن و سنگ‌هایی بر گلوهایشان. بعلاوه، بقایای اجساد شش زن که به نظر تحت درمان ضد خون‌آشامی قرار گرفته بودند، زیر میدان اصلی بازار کراکوف، پیدا شد. دو نفر از این اجساد، گردن زده و سرشان از تنشان جدا و دیگری با دست‌های بسته، بر روی شکم خوابانده شده بود.

شما می‌توانید مطالب بسیاری را در مورد تدفین خون‌آشام‌ها و همچنین تعداد زیادی از دیگر یافته‌های باستان ‌شناسی را در موزه زیرزمینی رینک کراکوف، زیر میدان بازار، بیاموزید.

قلعه واول و اژدهای کراکوف

بر طبق افسانه‌های باستانی شهر، لانه اژدها در قلعه واول، زمانی خانه این هیولا بوده است. قلعه جادویی واول در کراکوف، بر تپه‌ای پر از حفره، غار و شکاف، قرار دارد. افسانه‌ها می‌گویند در اولین روزهای حیات این شهر، در زمان سلطنت شاه کراک (اسم شهر نیز از وی گرفته شده است)، یکی از این غارها، توسط اژدهایی اشغال شده بود که با بلعیدن دام‌ها و دختران جوان، امنیت شهر را تهدید می‌کرد.

جاذبه های ترسناک لهستان

جادوگران کوهستان بالد

صومعه با قدمتی از قرن دوازدهم، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی لهستان است. کوهستان بالد یکی از مکان‌های بازی محبوب جادوگر، همچنین یک مکان واقعی در لهستان با داستان‌هایی از گذشته دور است. لیسا گورا یا کوهستان بالد، قله‌ای در رشته کوه اشوی‌داشکسیهدر بخش جنوبی کشور لهستان، مرکز بت‌پرستی در دوران رومی‌ها و قرون وسطی بوده و همین امر، این مکان را تبدیل به نقطه گردهمایی جادوگران در روزهای تعطیل می‌کرده است.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۰۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…