از ترک و خشکی پوست در پاییز در امان باشید

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خشکی پوست در فصل‌های سرد سال بیشتر می‌شود. زیرا در هوای خشک و سرد رطوبت پوست کاهش می‌یابد.
راه‌های سریع رفع خشکی پوست

خشکی پوست در پاییز و زمستان شایع است. در این موقع از سال، نیاز پوست به مراقبت بیشتر می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا شما را با راه های سریع رفع خشکی پوست آشنا خواهیم کرد.

۱. آبرسانی و رطوب پوست

رطوبت بخش مهمی از  نیاز پوست ماست. به خصوص در هوای خشک و سرد، نیاز به رطوبت بیشتر می‌شود. اطمینان یابید که یک مرطوب کننده یا آبرسان مناسب پوست خود دارید. چند دقیقه پس از حمام، از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

۲. تاثیر وازلین 

این محصول بیشتر برای خشکی پا استفاده می‌‎شود. آرنج و زانوی خشک نیز با وازلین مرطوب خواهند شد. این ظرف کوچک در زمستان و پاییز بیشتر کاربرد دارد .برای خشکی لب، پا، و پاک کردن آرایش نیز  وازلین به کار می‌رود.

۳- بهترین همراه شما در کیف 

اگر دست‌های شما ترک خورده‌اند، لوسیون یا کرم بهترین همراه پوست شماست. از  این رو بهترین گزینه آبرسان‌ها و مرطوب‌کننده‌ها هستند. در این فصل با یک تیوپ کرم، دست‌های خود را نرم و سالم نگه دارید. برای انتخاب بهترین محصول، با متخصص پوست و مو مشورت کنید.

skin 2 از ترک و خشکی پوست در پاییز در امان باشید

۴- دوش آب گرم 

متاسفانه بسیاری از افراد تمایل به دوش آب گرم دارند. دوش آب گرم طولانی مدت، یکی از عوامل خشکی پوست است. زیرا  پوست شما شکننده و آسیب‌پذیر می‌شود. آب گرم با حرارت بالا، سبب کاهش چربی‌های طبیعی پوست می‌شود. در نتیجه با کاهش چربی‌های پوست، شرایط خشکی پوست مهیا می‌شود.

۵- پوست اضافی لب 

ترک لب نتیجه کاهش رطوبت پوست است. از طرفی پوسته شدن لب، احساس سوزش ایجاد می‌کند. برای رفع خشکی لب، یک برس نرم یا مسواک نرم تهیه کنید. این برس یا مسواک را به روغن نارگیل آغشته کنید. سپس به آرامی روی لب خود بکشید.

۶. تغدیه مناسب پوست

یکی از عواملی که برای سلامت پوست به چشم نمی‌آید، تغذیه سالم است. مصرف میوه و سبزیجات آبدار در روز سبب افزایش لطافت پوست می‌شود. همچنین مصرف آب کافی در روز رطوبت را به بخش‌های مختلف بدن می‌‎رساند. مصرف خوراک سالم از راه های سریع رفع خشکی پوست است.

پیشنهاد مطالعه: برای دانستن نکات به‌روز سلامتی، خواص جادویی خرمالو در زیبایی پوست و مو به شما توصیه می‌شود.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۴ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…