با این خوراکی‌های خوشمزه همیشه سالم خواهید ماند!

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آجیل خواص زیادی برای سلامتی دارد. از این رو سعی کنید، آن‌ها را به بهترین شیوه مصرف کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.
خواص آجیل و دانه‌ ها

افرادی که آجیل مصرف می‌کنند، کمتر به بیماری‌های قلبی، سرطان و بیماری‌های تنفسی دچار می‌شوند. هر قدر آجیل در رژیم غذایی بیشتر باشد، خطر مرگ کاهش می‌یابد. آجیل چربی‌های مفید زیادی همراه با اسیدهای چرب امگا ۳ دارد. در این مطلب از مجله دلتا شما با خواص آجیل و دانه‌ ها برای سلامتی آشنا خواهید شد.

گردو

گردو دارای تاثیرات معجزه‌کننده بی‌شمار است. گردو در میان مغزیجات امگا ۳ بیشتری دارد. مصرف گردو سبب کاهش کلسترول خون می‌شود. این ماده مفید به بهبود فشار خون و جریان خون نیز کمک می‌کند. 

دانه‌‌های کتان

بذر کتان یک انتخاب عالی برای تامین اسیدهای چرب امگا ۳ است. این دانه‌های ارزشمند برای سلامت قلب و عروق مفید هستند. همچنین فیبر بالایی دارند. از این رو به بهبود گوارش و رفع یبوست کمک می‌کنند. به جای بذر کتان آن را به صورت آسیاب شده یا پودر مصرف کنید زیرا کتان به این صورت قابل هضم است و در نتیجه مواد مغذی بیشتری جذب بدن می‌شوند.

خواص آجیل و دانه ها

بادام

بدون استفاده از بادام خواص آجیل و دانه‌ ها را به اندازه کافی دریافت نخواهید کرد. مصرف بادام به عنوان میان‌وعده عمومیت دارد. بهترین روش مصرف بادام، به صورت خیس خورده بعد از ۶ ساعت است.

تخمه کدو تنبل

این دانه‌های مغذی فواید فراوانی برای سلامتی دارند. دانه کدو تنبل به تنظیم انسولین کمک می‌کند. یک مشت دانه کدو تنبل در انواع سالاد، کنار سبزیجات سرخ شده و حتی دسر یک افزودنی آسان است.

دانه های آفتابگردان

دانه‌های آفتابگردان حاوی چربی و فیبر کافی برای سلامتی هستند. این گروه از دانه‌های مغذی ویتامین E فراوانی دارند. دانه‌ آفتابگردان سبب کاهش کلسترول بد خون می‌شود. از این رو در سلامت قلب و عروق موثر است. سهم روزانه خود را کنترل نمایید. چون با وجود خواص زیاد، این دانه‌ها چربی زیادی دارد.

پیشنهاد مطالعه: در صورت علاقه به خواص موادغذایی بر سلامتی درباره  خواص عالی کلم قرمز برای آرامش اعصاب مطالعه نمایید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۹ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…