۵ اشتباهی که نباید در انتخاب فرش منزل انجام دهید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به دنبال داشتن دکوراسیونی شیک و درجه یک در خانه خود هستید، نباید از استفاده فرش و قالیچه و تاثیرات آن در دکوراسیون منزل خود غافل شوید.
انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل

فرش یکی از پرکاربردترین و رایج‌ترین عناصر دکوراسیون منزل است. برای رسیدن به جلوه‌ای شگفت انگیز در منزل به کمک فرش باید یک سری نکات را رعایت کنید. در این مطلب از مجله دلتا به بررسی رایج ترین اشتباهات مربوط به انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل می‌پردازیم.

انتخاب فرشی که بیش از حد کوچک است

عدم توجه به اندازه فرش می‌تواند باعث شود اتاق شما کوچک‌تر به‌نظر برسد. به‌طور مثال فرشی که برای اتاق خود انتخاب می‌کنید باید محدوده و فضایی که مبلمان شما در آن قرار می‌گیرند را پوشش دهد.
​​​​​​​برای دکوراسیون اتاق خواب نباید فرش را طوری انتخاب کنید که تنها محدوده  تخت را پوشش دهد بلکه حداقل باید تا یک متر از هر طرف تخت را بپوشاند. در اتاق نشیمن هم این فرش است که فضای گفت‌وگوی افراد را تعیین می‌کند و اندازه آن باید به حدی باشد که حداقل پایه‌های جلویی مبل‌ها روی آن قرار بگیرند.

انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل

از روفرشی‌ها استفاده نکنید

لایه بندی کردن اشتباهی است که بسیاری از افراد انجام می‌دهند و این نتیجه خرید یک فرش کوچک است. این افراد فرش خود را با یک روفرشی یا فرش دیگر می‌پوشانند تا از کثیف شدن توسط حیوانات خانگی یا کودکان در امان بماند. اما این کار باعث می شود دکوراسیون داخلی منزل شما جذابیت خود را از دست بدهد. چرا راه حل جایگزین را امتحان نمی‌کنید؟

انتخاب فرش برای دکوراسیون منزل

بهتر است فرشی با رنگ خنثی که به راحتی قابل شست و شو باشد را خریداری کنید و فرش طرح‌دار کوچک خود را روی آن پهن کنید. با این کار دیگر نگران کثیف شدن فرش طرح‌دار خود نخواهید بود. این هم در واقع نوعی لایه بندی است اما در آن مجبور نیستید فرش زیبای خود را از ترس کثیف شدن با یک روفرشی بپوشانید بلکه برعکس عمل می کنید و دکوراسیون خود را از فرش محروم نمی‌کنید.

انتخاب طرح و رنگ نادرست برای فرش‌ها

انتخاب طرح و رنگ نادرست برای فرش می‌تواند تاثیر زیادی بر کل دکوراسیون منزل شما داشته باشد. به‌عنوان مثال، انتخاب فرش در رنگی مشابه رنگ دیوارها و مبلمان، باعث بی‌رنگ و روح شدن دکوراسیون می‌شود. طرح و رنگی را برای فرش خود انتخاب کنید که مکمل دیگر عناصر دکوراسیون شما باشد.

انتخاب طرح برای فرش‌ها

استفاده نکردن از فرش طرح‌دار و رنگارنگ

برخی از افراد معتقدند که خرید فرش تک‌رنگ می‌تواند دکوراسیون منزل آن‌ها را زیباتر کند. اما طراحان دکوراسیون مطرح جهان استفاده از فرش‌های طرح‌دار که حاوی رنگ‌های مختلف هستند را پیشنهاد می‌کنند. چرا که رنگ‌های متضاد موجود در آن‌ها فضای شادتری را برای شما ایجاد خواهند کرد.

فرش طرح‌ دار و رنگارنگ

استفاده نکردن از پد فرش

​​​​​​​اینکه پد فرش را عنصری اضافی بدانید و از آن استفاده نکنید، می‌تواند باعث کاهش عمر و کیفیت فرش شما شود. پس آن را دست کم نگیرید. پدهای فرش در جنس‌های مختلفی موجود هستند و این شما هستید که باید با توجه به نوع کفپوش منزل خود، پد مناسب را انتخاب کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۵ ایده جذاب نگران کمبود جا در اتاق خواب نباشید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۶ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…