۵ نکته مهم چیدمان مبل در نشیمن کوچک

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان مبل در اتاق پذیرایی و نشیمن اصول و قوانین خاصی دارد که باید با توجه به اندازه و شکل اتاق و سبک دکوراسیون داخلی منزل شما انجام شود.
چیدمان مبل در نشیمن کوچک

انتخاب مبلمان و نحوه چیدن آن برای نشیمن‌های کوچک می‌تواند یکی از دغدغه‌های اصلی افراد باشد. از منظر بودجه طراحی دکوراسیون یک اتاق نشیمن کوچک خیلی به‌صرفه‌تر از اتاق نشیمن بزرگ است. در این مطلب از مجله دلتا به نکاتی برای چیدمان مبل در نشیمن کوچک می‌پردازیم.

انتخاب کاناپه مناسب

کاناپه‌های بدون دسته در فضاهای کوچک زیبا به‌نظر می‌رسند، اما بخصوص برای تکیه دادن راحت نیستند. نکته دیگر که باید در مورد آن فکر کنید این است که ممکن است برای همیشه یک اتاق نشیمن کوچک داشته باشید، و یک کاناپه ممکن است ۱۰ سال یا بیشتر در آن فضا قرارداشته باشد، بنابراین کاناپه‌ای را انتخاب کنید که راحت باشد.

چیدمان مبل در نشیمن کوچک

میز جلو مبلی بزرگ

در اغلب مواقع میز جلو مبلی بزرگ، بهتر از اندازه کوچک آن است. یک میز جلو مبلی بزرگ در مرکز نشیمن هم از نظر زیبایی و هم از نظر کارایی گزینه ایده‌آلی است که فضایی مناسب، برای قرار دادن دکوریجات مورد علاقه شما و فنجان‌های چای و قهوه است.

همچنین اگر میز جلو مبلی بزرگ باشد، دسترسی افرادی که به روی مبل نشسته اند به آن راحت تر است. باید فضای کافی برای رفت و آمد را نیز در نظر بگیرید. بنابراین بزرگی میز به اندازه ای باشد که بین میز و مبل حداقل ۴۵ سانتی متر فضا برای رفت و آمد وجود داشته باشد.

چیدمان مبل در نشیمن کوچک

مسیر رفت و آمد

حداقل دو مسیر آزاد برای تردد در بین فضای اتاق نشیمن قرار دهید. این مسیرها را به نحوی انتخاب کنید که حرکت از کنار مبل‌ها باشد. همچنین صندلی‌ها را به‌گونه‌ای بچینید که همگی مورد استفاده قرار بگیرند و پشت همدیگر قفل نشوند.

مسیر رفت و آمد

فضای ذخیره سازی در نشیمن کوچک

برای چیدمان مبل در نشیمن کوچک سعی کنید مبلمان را از دیوارها فاصله بدهید و از فضای دیوار پشت آن و حتی فضای پشت مبل‌ها با ایجاد قفسه‌هایی برای مخفی کردن وسایل اضافی استفاده کنید. ذخیره‌سازی می‌تواند در اطراف پنجره‌ها نیز طراحی شود، بنابراین اجازه ندهید که پنجره به یک مانع تبدیل شود.

استفاده از میز جلو مبلی‌های کشودار نیز می‌توان به‌عنوان محلی برای ذخیره سازی اشیا در نظر گرفته شود .قفسه‌ها، جعبه‌ها، سبدهای یا دیگر محل‌هایی که برای ذخیره‌سازی استفاده می‌کنید را طراحی کنید تا زیباتر به‌نظر بیایند.

فضای ذخیره سازی در نشیمن کوچک

پالت رنگی اتاق نشیمن

در فضاهای کوچک، حداکثر از سه رنگ استفاده کنید، اما یک پالت دو رنگی بهتر جلوه می‌کند. یک پالت رنگ تماما سفید می‌تواند در فضاهای کوچک زیبا باشد. این نکته از بین سایر نکاتی که تا الان مطرح کردیم کمی اهمیت بالاتری دارد.

پالت رنگی اتاق نشیمن

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ اشتباهی که نباید در انتخاب فرش منزل انجام دهید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…