۷ راهکار بی‌نظیر برای چیدمان نشیمن که نمی‌دانید!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدمان خانه به‌گونه‌ای که در عین زیبایی با سبک و سلیقه‌ شما همخوانی داشته باشد، یک هنر محسوب می‌شود. پس بد نیست با برخی راهکارها و ترفند‌های چیدمان خانه آشنا شوید.
dd139a6f c20f 4567 a2df 446e0fd01bb5 japandi hm newlivingrooms 7 راهکار بی‌نظیر برای چیدمان نشیمن که نمی‌دانید!

با استفاده از راهکارهای چیدمان اتاق نشیمن که در این مطلب از مجله دلتا معرفی می‌شوند، اتاق نشمینی راحت و شیک داشته باشید. فرقی نمی‌کند که طرفدار سبک مدرن، سنتی، رسمی، غیررسمی، ساده یا تجملاتی باشید، در هرحال نشیمن خانه‌ شما باید مکانی دنج و راحت برای شما باشد.

از ترکیب رنگ‌های تیره و روشن استفاده کنید

دکوراسیون اتاق نشیمن اگر که در چیدمان آن فقط از رنگ‌های روشن استفاده شده است بی‌روح به‌نظر می‌رسد. در نقطه‌ مقابل، رنگ‌های تیره نیز نشیمن را دلگیر و تاریک نشان می‌دهند. ولی ترکیب رنگ‌های تیره و روشن، نشاط، طراوات و تعادل نشیمن را دو چندان می‌کند.  علاوه بر ترکیب رنگ‌های تیره و روشن، استفاده از رنگ‌های خنثی مختلف و متضاد نیز می‌تواند نقش به‌سزایی در زیبایی، گرما و صمیمیت اتاق نشیمن داشته باشد.

راهکارهای چیدمان اتاق نشیمن

از بافت‌های مختلف در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید

بافت وسایل، بیش از آن‌که جنبه‌ بصری داشته باشد، حس لامسه‌ ما را درگیر می‌کند. ازاین‌رو هنگام طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن ممکن است توجه چندانی به بافت وسایل نشود. ولی بافت از جمله عواملی است که در راحتی نشیمن تاثیرگذار است. پارچه‌های مخملی در کنار پارچه‌ها و وسایلی که جنس متفاوت و متضادی دارند از قبیل چرم، کتان، پشم، وسایل فلزی، چوبی، شیشه‌ای، گیاهان و هر بافت دیگری که فکرش را بکنید، ترکیب خوبی را به‌وجود می‌آورند.

راهکارهای چیدمان اتاق نشیمن

از وسایل چوبی غافل نشوید

بی‌شک مبلمان چوبی بیشترین تاثیر را در گرما و صمیمیت خانه دارند. راه‌های مختلفی برای استفاده از وسایل چوبی در خانه است. پنل‌های دیواری، میز عسلی‌ها، کمدها، قاب‌ عکس‌ها، پایه‌ مبل‌ها و دکوری‌ها، همگی بخشی از مواردی هستند که می‌توانند چوبی باشند و زیبایی نشیمن را دوچندان کنند.

از فرش‌های پرنقش‌ونگار استفاده کنید

نقش‌ونگار، یکی از ابزارهای قوی دکوراسیون است که به نشیمن انرژی و زندگی می‌بخشد و لکه‌ها و رنگ ‌و رو رفتگی‌های فرش را پنهان می‌کند. فرش‌های پرنقش‌ونگار، کف اتاق‌ها را می‌آرایند و علاوه‌بر اینکه نشیمن را به‌خوبی تجهیز می‌کنند، نشاط و صمیمت آن را دوچندان می‌کنند. حتی اگر کف نشیمن‌ را پارکت کرده‌اید، باز هم خرید یک قالی زیبا خالی از لطف نیست.

فرش‌های پرنقش‌ونگار

از پارچه‌های بادوام استفاده کنید

از راهکارهای چیدمان اتاق نشیمن این است که مبلمان اتاق نشیمن باید راحت و بادوام باشند. هنگام انتخاب مبلمان باید به وضعیت زندگی خود توجه کنید. اگر بچه‌دار هستید یا حیوان خانگی دارید، طبیعتا به مبلمانی بادوام نیاز دارید. در نظر داشته باشید که رنگ‌های خیلی تیره یا خیلی روشن، به‌خوبی کثیفی و گرد و خاک را نشان می‌دهند پس از این رنگ‌ها استفاده نکنید.

اصول چیدمان نشیمن

از چهارپایه و میز عسلی‌های متحرک استفاده کنید

چهارپایه‌های سبک، میز عسلی‌های کوچک، مبلمان و حتی صندلی‌هایی که به‌آسانی جابه‌جا می‌شوند، راحتی نشیمن شما را دوچندان می‌کنند. با وجود چنین وسایلی، اعضای خانواده می‌توانند بنا به شرایط وسایل را جابه‌جا کنند و به‌راحتی به حالت قبل برگردانند.

چهارپایه و میز عسلی‌ های متحرک

به فاصله‌ مبل‌ها از هم دقت کنید

در هر نشیمنی و با هر متراژی، مبل‌ها را می‌توان طوری چید که فضا برای جمع‌های صمیمی و دوستانه مناسب باشد. بدین‌منظور فاصله‌ بین مبل‌ها باید تقریبا ۲۴۰ سانتی‌متر باشد. این بدان معناست که اگر یک دست مبل (یا یک مبل و چند صندلی) دارید، مبل‌ها باید ۲۴۰ سانتی متر  از یکدیگر یا ۱۲۰ سانتی متر از مرکز اتاق فاصله داشته باشند.

به فاصله‌ مبل‌ها از هم دقت کنید

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ وسیله اصلی که باید در چیدمان خانه شما باشد! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۱۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…