نظریه‌های عجیبی از کائنات که هوش از سر شما می‌برد!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شرایط باعث شده تا نظریه‌های جالبی درباره دلایل ایجاد کائنات مطرح شود.
راز‌ های کائنات

اطلاعات زیادی از کائنات داریم، اما به رغم تمامی این اطلاعات هنوز دقیقا نمی‌دانیم در کائنات چه خبر است. خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری، دانشمندان پرده‌های بیشتری از راز‌ های کائنات برداشته‌اند. با مجله دلتا همراه باشید.

در این نظریه‌ها به آینده و راز‌ های کائنات هم پرداخته شده است. این نظریه‌ها نه تنها برای دانشمندان، بلکه برای علاقه‌مندانی که می‌خواهند سر از اسرار کائنات در بیاورند هم جالب است. به همین منظور در ادامه با هم نگاهی به دو نظریه‌ عجیبی درباره کائنات می‌اندازیم که هوش از سر شما می‌برد.

نظریه دنیای غشایی

همان‌گونه که حتما شنیده‌اید، در دنیایی سه‌بعدی زندگی حضور داریم. بر اساس این نظریه، در ۳ مسیر مستقیم حرکت می‌کنیم. در این بین نظریه‌هایی هم وجود دارد که از وجود بعد‌های دیگری خبر می‌دهد. یکی از این نظریه‌ها، نظریه دنیای غشایی (BraneWorld)، است. در این نظریه بعد بالاتری هم وجود دارد که به آن «بالک» (Bulk)، گفته می‌شود. دنیای سه‌بعدی ما در داخل این بعد بالاتر، شناور است.

این نظریه واقعا عجیب‌و‌غریب است اما با در نظرگرفتن نظریه دنیای غشایی می‌توان به پرسش‌های مهمی در فیزیک پاسخ داد. لیزا رندال (Lisa Randal)، از دانشگاه هاروارد و رامان ساندرام (Raman Sandrum)، از دانشگاه مریلند، مدلی از دنیای غشایی را پیشنهاد داده‌اند که نامتقارن‌بودن نیرو‌های داخل اتم را دلیلی بر وجود دنیای‌های غشایی موازی با دنیای ما می‌داند. در حال حاضر دلایل محکمه‌پسندی برای اثبات نظریه دنیای غشایی وجود ندارد. با این حال از آن دسته نظریه‌هایی است که به راحتی نمی‌توان از کنار آن رد شد.

نظریه بیگ اسپلت

در آینده‌ای بسیار دور، کهکشان‌ها نهایتا به اندازه‌ای از هم دور می‌شوند که نور یک کهکشان به کهکشان دیگر نمی‌رسد. با این حساب وقتی که ستاره‌ها سرد می‌شوند و می‌میرند، زمانی فرا می‌رسد که دیگر نور و گرمایی در کهکشان باقی نمی‌ماند. این شرایط باعث می‌شود کائنات، سرد و بی‌نور شود و در خلاء قرار بگیرد.

ممکن است با خود فکر کرده باشید که این وضعیت معمای پایان همه‌چیز است اما بر اساس یک نظریه جالب، چنین رویدادی می‌توان آغاز کائنات جدیدی را فراهم کند. این شرایط کائنات را در چرخه تکرار قرار می‌دهد.

این شرایطی است که یک دنیای غشایی سرد و خالی با دنیای غشایی دیگری برخورد می‌کند. با در نظر گرفتن فراهم‌بودن زمان کافی، این اتفاق درنهایت رخ خواهد داد. کهکشان‌شناس‌های برجسته، بر این باور هستند که چنین برخوردی میان دنیا‌های غشایی، انرژی لازم برای ایجاد یک کائنات جدید را فراهم می‌کند.

راز‌ های کائنات

پیشنهاد مطالعه: مطلب تخلیه یک کیلوگرم میخ از شکم یک مرد! را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ آذر ۱۴۰۰ در ۴:۲۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۴۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۳ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۳۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۱ ق٫ظ

    مطلبوموضوع هاای جدیددرله واقعاعجیب وعظمت الاهی رابه ما القامینماید

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۲۸ ب٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…