با این ۵ ایده جذاب نگران کمبود جا در اتاق خواب نباشید!

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
برای چیدمان اتاق خواب کوچک به تکنیک‌ها و ایده‌های خلاقانه و استفاده صحیح و مناسب از فضاها نیاز داریم تا دکوراسیون شیک و زیبا ایجاد کنیم.
ایده‌ هایی برای اتاق خواب کوچک

زمانی به کوچک بودن اتاق خواب به چشم یک نکته منفی نگاه می‌شد اما امروزه این موضوع فرصت بسیار خوبی برای به‌کار بردن به‌روزترین و مدرن‌ترین ایده‌ها برای فضاهای کوچک را در اختیارمان قرار می‌دهد. در این مطلب از مجله دلتا قصد داریم به بررسی ایده‌ هایی برای اتاق خواب کوچک بپردازیم. اگر شما هم می‌خواهید فضایی جذاب‌تر و کاربردی‌تر از اتاق خواب کوچک خود بسازید، در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب هوشمندانه تخت و سرویس خواب

سرویس خواب بزرگ‌ترین وسیله در دکوراسیون اتاق خواب است. پس می‌توان گفت بیشترین سهم را در استفاده بهینه از فضای آن دارد. اگر به اندازه کافی فضای ذخیره در اتاق خواب خود دارید، پس بدون شک تختخواب تاشو بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اما اگر با کمبود فضای ذخیره روبه‌رو هستید، دو گزینه دیگر یعنی سرویس خواب کشودار یا سرویس خواب جک‌دار مناسب اتاق خواب شما هستند.

ایده‌ هایی برای اتاق خواب کوچک

اکسسوری سرویس خواب

نوع اکسسوری سرویس خواب از دیگر عوامل تاثیرگذار در استفاده بهینه از فضای اتاق خواب است. به‌عنوان مثال نیمکت، پاف یا میز پاتختی را انتخاب کنید که فضای داخلی یا زیرین آن خالی باشد و بتوانید از آن‌ها برای نگهداری وسایلی همچون کتاب یا لوازم مربوط به تختخواب استفاده کنید.

استفاده از انواع شلف دیواری

در اتاق خواب‌های کوچک ما به دنبال این هستیم که نهایت استفاده را از فضا داشته باشیم اما منظور از فضا صرفا فضای افقی آن نیست بلکه فضای عمودی که شامل دیوارها می‌شود نیز قرار است درصد قابل توجهی از فضای ذخیره مورد نیاز ما را فراهم کنند. یکی از راه‌های استفاده از آن، شلف دیواری هستند. از این شلف‌ها می‌توان برای نگهداری آثار دکوری همچون تابلوی نقاشی یا گالری دیواری، کتاب، گلدان و بسیاری دیگر از عناصر استفاده کرد.

استفاده از انواع شلف دیواری

استفاده از وسایلی با چندین کاربرد

امروزه در دنیای طراحی داخلی و دکوراسیون در ابعاد وسیعی شاهد حضور وسایلی که دارای چندین کاربرد هستند، هستیم. عناصری که هم از نظر استفاده بهینه از فضای اتاق و هم از نظر اقتصادی به‌صرفه هستند. میز تحریرهایی کوچک و کمجا از جمله این عناصر هستند که می‌توان از آن‌ها هم به عنوان میز، هم شلف دیواری و هم قفسه کتاب استفاده کرد.

سبک مینیمال، بهترین گزینه برای اتاق خواب کوچک

از ایده‌ هایی برای اتاق خواب کوچک می‌توان به سبک مینیمال اشاره کرد. سبک مینیمال بر پایه سادگی و کاربردی بودن بنا شده است. سبکی که در آن از عناصر دکوراسیون زیادی استفاده نمی‌شود تا جریان انرژی فضا به بهترین نحو ممکن حفظ شود. در این سبک از رنگ‌های روشن و به ویژه سفید در پالت رنگ دکوراسیون استفاده می‌شود و عناصری انتخاب می‌شوند که استفاده بهینه‌ای از فضای در دسترس داشته باشند.

گزینه مناسب بعدی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مدرن است که آن هم به دور از زرق و برق بسیار و شلوغی است و می‌تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب‌های کوچک باشد.

ایده‌ هایی برای اتاق خواب کوچک

پیشنهاد مطالعه: مطلب چگونه چیدمان اتاق پذیرایی منزل را مدرن کنیم! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۸ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۳ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…