نکات طلایی در چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان در منزل

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یک اتاق خالی، همانند یک صفحه کاغذ یا بوم سفید است؛ که می‌تواند در آن منظره خوبی پدید بیاید و یا منظره چندان خوشی نداشته باشد. برای آنکه بدانید چیدمان اتاق را از کجا شروع کنید، همراه ما باشید.
چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان

در این مطلب از مجله دلتا با در نظر گرفتن برخی از قوانین پایه چیدمان، به بیان نکات ساده‌ای برای چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان می‌پردازیم  که می‌تواند کمک خوبی باشد تا بدانید هر چیزی را کجا قرار دهید و انتخاب‌های خود را الویت بندی کنید.

عملکرد فضا را در نظر بگیرید

در نظر بگیرید که این اتاق برای چه منظور استفاده می‌شود و چه تعداد افراد از آن استفاده خواهند کرد؟ این موضوع نوع مبلمان و همچنین تعداد جای لازم برای نشستن را مشخص می‌کند.

عملکرد فضا

نقطه کانونی

نقطه کانونی و مهم اتاق را شناسایی کنید. این نقطه می‌تواند شومینه، یک منظره، تلویزیون و … باشد؛ باید بر طبق آن بقیه مبلمان چیده شود. اگر قصد دارید در این اتاق تلویزیون تماشا کنید، فاصله مناسب بین دستگاه و جای نشستن باید سه برابر سایز صفحه نمایش باشد. بنابراین برای مثال اگر تلویزیون شما ۴۰ اینچی است، باید حدود سه متر فاصله نشستن باشد.

چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان

الویت چیدمان

ابتدا اسباب بزرگ اتاق را در جای خود قرار دهید. مثلا در اتاق نشیمن مبل و یا در اتاق خواب، تخت خواب را باید اول از همه جا دهید. در اکثر موارد این قطعات باید نقطه کانونی اتاق باشد. صندلی ها نباید بیشتر از ۲ متر و نیم جدا از هم باشد؛ تا مکالمه بین افراد سخت نشود. نباید همه مبلمان را به دیوار تکیه دهید؛ مگر آنکه اتاق شما خیلی کوچک باشد.

تقارن در چیدمان

چیدمان متقارن برای اتاق‌های رسمی، بسیار خوب عمل می‌کند و چیدمان غیر متقارن، احساس غیر رسمی‌تری به اتاق می‌دهد.

عبور و مرور در چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان

به جریان عبور و مرور در اتاق توجه کنید؛ که معمولا مسیر بین درها است. در صورت امکان این مسیر را با قطعات بزرگ مبلمان مسدود نکنید. اجازه دهید این مسیر حداقل بین نیم متر تا یک متر و ۲۰ سانتی متر عرض، خالی از هر گونه قطعات بزرگ مبلمان و تا ۶۰ سانتی متر، خالی از قطعات کوچک‌تر باشد.

چیدمان شیک و حرفه‌ای مبلمان

تنوع چیدمان شیک

اندازه مبلمان در سراسر اتاق باید مختلف باشد، به‌طوری که چشم شما هنگام بررسی اتاق بالا و پایین برود. با قرار دادن یک آیتم مبلمانی بزرگ یا بلند در یک طرف و قرار دادن یک مبلمان با قد و اندازه مشابه در طرف دیگر تعادل برقرار کنید. از قرار دادن دو قطعه هم اندازه در کنار یکدیگر خودداری کنید.

سهولت استفاده

میز را به‌گونه‌ای قرار دهید که از هر صندلی بتوان به راحتی استفاده کرد. اطمینان حاصل کنید که قطعات مبلمان را با اندازه های مشابه ترکیب کنید. در صورت قرار دادن صندلی مطالعه، کنار آن یک لامپ یا آباژور قرار دهید. میز عسلی‌ها باید در حدود ۳۵ تا ۴۵ سانتی‌متری مبل قرار گیرد؛ تا فضای کافی برای قرار دادن پاها باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب با این ۷ مبل اتاق پذیرایی خود را زیباتر کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…