۳ فستیوال عجیبی که تنها در ژاپن وجود دارد!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ژاپن از آن دست کشورهایی است که به دلیل فرهنگ منحصر به فردش، بسیاری را مجذوب خود کرده است و بسیاری هم علاقه دارند که دست کم یکبار به این کشور سفر کنند.
رسومی که در ژاپن وجود دارد

از آنجایی که ژاپن در نظرسنجی سال ۲۰۲۰ پس از کانادا به عنوان محبوب‌ترین کشور و مقصد مهاجرتی جهان شناخته شد، تصمیم گرفتیم در این مطلب از مجله دلتا کمی بیشتر پیرامون این کشور صحبت کنیم و به طور دقیق‌تر در این مطلب نگاهی به عجیب‌ترین و جالب‌ترین رسومی که در ژاپن وجود دارد بیندازیم.

فستیوال ناکیزومو؛ گریه کن بچه !

ناکی سومو یا ناکیزومو نام فستیوالی و رسومی که در ژاپن وجود دارد که هر ساله برگزار می‌شود. ناکی زومو روزی است که نوزادان باید اشک بریزند و بزرگسالان بخندند چرا که در این فستیوال کشتی‌گیرانی که لباس سومو بر تن دارند همانند یک مسابقه دو نوزاد را بغل می‌کنند و داور مسابقه با گذاشتن ماسکی ترسناک به صورت کودکان زل می‌زند! نوزادی که بتواند با صدای بلندتر و مدت زمان بیشتری گریه کند برنده مسابقه می‌شود. فستیوال ناکیزومو قدمت ۴۰۰ ساله داشته و گفته می‌شود برگزاری این مراسم سبب حفظ سلامتی کودکان در زندگی می‌شود.

 رسومی که در ژاپن وجود دارد

فستیوال ستسوبون؛ دیو چو بیرون رود فرشته درآید!

ستسوبون یکی دیگر فستیوال‌های جالب ژاپنی است که در سوم ژانویه یا عبارتی یک روز مانده به شروع فصل بهار برگزار می‌شود، روزی که ژاپنی‌ها باور دارند شیاطین وارد زمین می‌شوند و آن‌ها خود را برای این اتفاق آماده می‌کنند. در این فستیوال بزرگسالان با ماسک و آرایش خاصی خود را شبیه به اهریمنی مشهور به نام اونی می‌کنند و در عین حال که سویا‌های بو داده شده را به بیرون از پنجره پرتاب می‌کنند با مکثی کوتاه این عبارتی را تکرار می‌کنند که معنای دیو خارج شو! خوشبختی وارد شو است. البته در این فستیوال کارهای مختلفی انجام می‌شود که یکی دیگر از آن‎ ترساندن کوکان است. زیرا افرادی که خود را شبیه به اونی کرده‌اند در مقابل کودکان ظاهر می‌شوند و آن‌ها را می‌ترسانند.

 رسومی که در ژاپن وجود دارد

مراسم شوکاتسو؛ آماده مرگ باش

در حالی که اکثر آدم‌ها از مرگ هراس دارند و تمایلی ندارند که درباره آن فکر کنند، ژاپنی‌ها هر ساله مراسمی به نام شوکاتسو (Shukatsu) را برگزار می‌کنند که همه چی آن درباره مرگ است. در این مراسم افرادی پیرامون مرگ صحبت کرده و به دیگران آموزش می‌دهند که چگونه برای آن روز آماده شوند. این آموزش‌ شامل آمادگی روانی و حتی امتحان کردن تابوت‌ها می‌شود، به این صورت که داوطلبان می‌توانند با انتخاب مدل مو و آرایش دلخواه‌ خود در تابوت قرار گرفته و مدتی را در مکانی که قرار است روزی به خانه ابدی‌شان تبدیل شود سپری کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب زباله‌هایی که تبدیل به ربات شدند! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۵۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۳ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۳۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…