دانستنی‌هایی شگفت‌انگیز درباره ناخن‌ها!

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
ترکیب ناخن شامل ۷-۱۲ درصد آب است. که وجود آب در آن باعث نفوذپذیری برخی مواد مضر و دارویی می‌شود.

اکثر افراد دلیل وجود ناخن‌های دست را زیبایی می دانند، اما در این مقاله دلتامگ سعی دارد تا دلیل داشتن ناخن و حقایق جالبی را در مورد آن، توضیح دهد. همراه ما باشید.
بسیاری از دانشمندان معتقدند ناخن‌های دست و پا شباهت‌های تکاملی به پنجه‌ها و چنگال‌های جانداران دیگر دارد.

علت داشتن ناخن

ناخن های انگشتان برای کمک به نوک انگشتان در همه نخستین‌ها اعم از انسان و میمون‌ها وجود دارد. اما هنگام در نظر گرفتن تناسبات، نوک انگشتان ما به طور متوسط از بسیاری از نخستین های دیگر گسترده تر است. ناخن‌های دست چندین نقش مهم در بدن دارند که ممکن است نشانه‌ای از دلیل وجود آن‌ها باشد. این شامل:

کاهش خطرات

پوشش سخت و بیرونی نوک ناخن‌ها، نوک انگشتان را به یکی از محکم‌ترین قسمت‌های دست تبدیل می‌کند. این امر باعث می‌شود که انجام کارهای روزمره، از جمله گرفتن اجسام، خطر کمتری داشته باشد. ناخن‌ها دارای رگ‌های خونی بسیار کوچک هستند که نیازهای ناخن را تامین می‌کنند و حتی می‌توانند جریان خون را حتی وقتی چیزی را خیلی سفت چنگ زده‌اند، حفظ کنند.

مطلب پیشنهادی:  اهمیت تمیز کردن لاستیک درب یخچال در افزایش طول عمر آن

حفاظت

داشتن پوشش ناخن می‌تواند از ورود ویروس‌ها و باکتری‌ها به بدن جلوگیری کند. اگر بستر ناخن شخصی آسیب ببند یا از بین برود، بیشتر در معرض خطر عفونت ناخن قرار دارد.

تقویت حرکات ریز و ظریف روزانه

ناخن‌ها توانایی خاراندن و باز کردن اجسام و گرفتن اشیا را افزایش می‌دهند، مانند ورق زدن صفحات کتاب یا باز و بسته کردن موهای سر. همچنین فرد می‌تواند از ناخن‌های خود برای برداشتن وسایل استفاده کند.

حس کردن

اگرچه ممکن است فکر نکنید ناخن‌ها به اندازه نوک انگشتان شما حساس هستند، اما یک شبکه پیچیده از اعصاب در زیر ناخن وجود دارد.
در حالی که انسان برای زنده ماندن نیازی به ناخن انگشت ندارد، اما مطمئنا می‌تواند به بسیاری از کارها کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

از بین بردن خط اخم بدون بوتاکس

از بین بردن خط اخم خواسته همه افراد است که برای آن حاضر هستند که پول زیادی را صرف کنند. هم…