۵ اصل برای داشتن خانه‌ای شیک و خاص

۸
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایجاد هماهنگی و تناسب در چیدمان منزل منجر به ایجاد دکوری زیبا و چشم نواز می‌گردد. از این رو آشنایی با اصول اولیه چیدن منزل نقش مثبتی در دکوراسیون داخلی آن خواهد داشت.
ایده هایی برای چیدمان منزل

اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی، اتاق پذیرایی و هر اسمی که شما بر آن نهاده‌اید، مرکز اصلی منزل شما محسوب می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکات و ایده هایی برای چیدمان منزل اشاره می‌شود.

ایده‌های جدید و بسیار زیبا برای چیدمان منزل

منزل خود را همانند صفحه‌ای سفید و یا بوم سفید نقاشی مجسم کنید، حال این شما هستید که موظف هستید زیباترین نقاشی را روی این بوم انجام دهید و تصاویری لذت بخش و دوست‌داشتنی بر روی آن ایجاد کنید.

ایده هایی برای چیدمان منزل

انتخاب سبک موردنظر

اولین اقدام در این زمینه انتخاب سبک مورد نظر است. می‌توانید برای چیدمان منزل خود از ایده‌های مدرن، کلاسیک و یا ترکیبی از هر دو استفاده کرده و فضایی دلچسب و زیبا ایجاد کنید.

بعد از انتخاب سبک موردنظر، باید اقدام به تهیه وسایل موردنیاز برای سبک انتخاب شده کنید، سپس آن‌ها را در محل مناسب قرار داده و شروع به چیدن و تزیینات خانه کنید. محل قرار دادن هر یک از وسایل منزل از اهمیت فوق العاده برخوردار هستند. ابتدا نقطه کانونی منزل را که می‌تواند تلویزیون، شومینه و… باشد را انتخاب نموده و سپس مبلمان را بر اساس آن بچینید.

ایده هایی برای چیدمان منزل

انتخاب وسایل مناسب

بعد از چیدن مبلمان به سراغ سایر وسایل مورد نیاز در فضای منزل بروید. همانگونه که می‌دانید میز ناهار خوری، انواع کمد و گنجه، میزهای عسلی و … از جمله مواردی هستند که اغلب در منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند و می‌توان آن‌ها را از جمله وسایل ضروری دانست. از این رو انتخاب مکانی مناسب برای چیدن آن‌ها می‌تواند اهمیت فراوانی در دیزاین داخلی و چیدن وسایل منزل داشته باشد.

انتخاب وسایل مناسب

ایجاد هماهنگی در رنگ‌ها

یکی از افزودن رنگ به فضای منزل و استفاده از هارمونی رنگ‌ها در دکوراسیون از ایده هایی برای چیدمان منزل به‌شمار می‌روند که میزان جذابیت فضا را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. تصویر زیر نمونه‌هایی از استفاده از رنگ‌ها در دیزاین داخلی منزل را نشان می‌دهد که می‌تواند الگوی مناسبی برای شما باشد.

ایجاد هماهنگی در رنگ‌ ها

هماهنگی و توازن در خانه

از هماهنگی و توازن اجزا غافل نشوید و سعی کنید با استفاده از وسایل کوچک و بزرگ و قرار دادن آن‌ها در کنار یکدیگر فضایی دلچسب و آرامش بخش ایجاد کنید. این قانون تنها مختص چیدمان اتاق پذیرایی با نشیمن نیست و شما برای داشتن منزلی زیبا و عالی باید توازن لازم را در تمامی بخش‌های منزل از جمله آشپزخانه، اتاق خواب‌ها، راهروها و… ایجاد کنید.

هماهنگی و توازن در خانه

استفاده از قاب عکس و تابلو

استفاده از قاب عکس‌ها و تابلوهای زیبا، دکوری‌های متنوع و جالب، گلدان‌های جدید و شیک و دیگر وسایل تزیینی منجر به ایجاد فضایی دلچسب و زیبا می‌گردد.

بعد از اینکه وسایل اصلی و ضروری منزل را در محل های مناسب قرار دادید و چیدن منزل به اتمام رسید، باید به سراغ وسایل تزیینی بروید و آن‌ها را با توجه به طراحی و دیزاین اصلی منزل در محل‌های مناسب قرار دهید تا زیبایی بخش خانه شما شوند.

استفاده از قاب عکس و تابلو
پیشنهاد مطالعه: مطلب چه پرده‌ای را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟ را بخوانید.

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ اسفند ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۵ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۳۶ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۰۶ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…