چه پرده‌ای را برای اتاق پذیرایی انتخاب کنیم؟

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اتاق پذیرایی مهم‌ترین بخش هر خانه‌ای است زیرا نه تنها اعضای خانواده در آن دور یکدیگر جمع می‌شوند، بلکه مهمان‌ها هم به محض ورود در سالن پذیرایی می‌نشینند.
انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

دکوراسیونی شیک و بی‌نظیر مسلما با پرده‌ای جذاب و زیبا تکمیل می‌شود. دکوراسیون اتاق پذیرایی از دیگر فضاهای منزل بسیار مهم‌تر است. در این مطلب از مجله دلتا به بیان نکاتی برای انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی می‌پردازیم.

نکاتی برای انتخاب پرده پذیرایی

مکمل کاغذ دیواری

اگر دیوارهای شما با کاغذ دیواری‌های طرح‌دار و شلوغ پوشیده شده، توصیه می‌کنیم که حتما برای انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی از مدل‌های ساده استفاده کنید، زیرا اگر پرده پذیرایی هم طرح‌دار باشد، فضا بسیار شلوغ شده و پس از مدتی دکوراسیون برای شما خسته کننده خواهد شد.

انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

ست کردن با رنگ دیوار

یکی از بهترین ایده‌های تغییر دکوراسیون این است که رنگ پرده پذیرایی را با رنگ دیوار یا کاغذ دیواری ست کنید. شما می‌توانید با توجه به سلیقه و علاقه خود پرده را دقیقا هم رنگ با دیوار و یا اینکه چند درجه پر رنگ یا کمرنگ‌تر از آن خریداری کنید.

ست کردن رنگ پرده با مبلمان

از آنجایی که مبلمان جزو وسایل بزرگ پذیرایی است، جلوه زیادی دارند و ست کردن رنگ پرده باعث جلوه بیشتر پرده ساده خواهند شد. شما می‌توانید پرده ساده پذیرایی را با طرح و رنگ مبلمان خود ست کنید، به‌طوری که مبل یا پرده، ساده و دیگری طرح‌دار باشند. تفاوت طرح این دو نه تنها هارمونی زیبایی در پذیرایی به‌وجود می‌آورد بلکه باعث بزرگ نشان دادن متراژ اتاق نشیمن نیز می‌شود.

انتخاب پرده مناسب برای پذیرایی

ست کردن با فرش

معمولا ما ایرانیان دوست داریم که فرش‌هایی با طرح‌های شلوغ و گل‌دار روی کف خانه خود پهن کنیم. پرده های ساده و شیک پذیرایی، بهترین انتخاب برای ترکیب با فرش‌های طرح‌دار هستند. برای زیبایی و جذابیت بیشتر، می‌توانید رنگ پرده ساده را مطابق با بیشترین رنگی که در فرش به‌کار رفته است، انتخاب کنید.

بهترین مدل پرده های ساده و شبک پذیرایی

پرده‌های ساده حریر

پارچه حریر به دلیل جنس نازک و لطیفی که دارد، همیشه محبوب بوده و هرگز از مد نمی‌افتد. پرده‌های ساده حریر برای پذیرایی و اتاق خواب بسیار ایده‌آل هستند و در عین حال که ظاهر بسیار ساده‌ای دارند، بسیار شیک و زیبا نیز هستند.

پرده‌ های ساده حریر

پرده زبرا

آیا می‌توان از پرده زبرا برای پذیرایی استفاده کرد؟ مدل پرده‌های زبرا یک مدل پرده مدرن است که برای پذیرایی، اتاق خواب و آشپزخانه بسیار مناسب است. ظاهر و عملکرد پرده زبرا مشابه کرکره است اما طرح آن از لایه‌های افقی و موازی تور و پارچه تشکیل شده است.

پرده زبرا به دلیل ویژگی‌هایی مانند ظاهر منحصر به فرد، حفاظت از حریم خصوصی، نصب آسان، ایجاد فضایی سایه و روشن، کنترل نور و تنوع در طرح و رنگ، به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌های پرده‌های ساده و شیک پذیرایی به‌شمار می‌رود.

پرده زبرا

پرده پانچ

یکی دیگر از انواع مدل پردهای ساده پذیرایی، پرده پانچ است که این روزها غوغایی به پا کرده است. یکی از روش‌های بلند به‌نظر رسیدن سقف پذیرایی، استفاده از پرده‌هایی با طول بلند است که پرده پانچی، این ویژگی مهم را دارد.

ارتفاع این پرده معمولا از سقف تا کف است و نحوه ایستادن آن بسیار شیک است و به جلوه و شکوه سالن پذیرایی می افزاید. پرده پانچ معمولا ۸ حلقه دارد که میله پرده از داخل آن‌ها عبور کرده و به همین خاطر این مدل پرده نصب بسیار آسانی دارد.

پرده پانچ

پیشنهاد مطالعه: مطلب ۵ میز جلومبلی زیبا و خاص برای خانه شما را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۷ دی ۱۴۰۰ در ۱۰:۳۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۸ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۱۲ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…