پاکسازی پوست با مواد خوراکی!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محصولات پاک کننده شیمیایی می‌توانند صدمات جبران ناپذیری بر پوست صورت داشته باشند.
پاک کننده صورت

اگر از مواد پاک کننده صورت استفاده‌ی نادرستی داشته باشید، این مواد شیمیایی در پوست باقی خواهند ماند. در برخی مواد سازنده‌ی این پاک کننده‌ها الکل وجود دارد، که ممکن است موجب بروز حساسیت و یا خشکی بیش از حد پوست شما شوند. در این مطلب از مجله دلتا روش‌های طبیعیه پاک کردن پوست صورت را بخوانید.

پاک کننده‌های صورت طبیعی

پاک کننده صورت روغن نارگیل

روغن نارگیل بدون جدا کردن چربی‌های طبیعی پوست‌تان، می‌تواند هر گونه براقیتی را که در انتهای روز ظاهر می‌شود، از بین ببرد. این روغن یک مرطوب کننده موثر است. اما اگر پوستی مستعد آکنه دارید، از روغن نارگیل اجتناب کنید مگر این‌که بدانید پوست شما نسبت به آن تحمل دارد.

روش استفاده

کمی از روغن نارگیل را به آرامی روی صورت به مدت ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. سپس حوله گرم بگذارید تا منافذ پوست باز شود. ۱۵ تا ۳۰ ثانیه منتظر بمانید. سپس روغن را با یک حوله تمیز پاک کنید.

پاک کننده صورت طبیعی

پاک کننده پوست سرکه سیب

یک ماده تشکیل دهنده مهم سرکه سیب اسید مالیک است که شبیه به اسید آلفا هیدروکسی اسید است و پوست را لایه برداری می‌کند. این به نوبه خود گردش سلولی را بهبود می‌بخشد، سطح پوست pH پوست را احیا می‌کند، پوست را شفاف می‌کند و به پاکسازی و جلوگیری از گرفتگی منافذ و آکنه کمک می‌کند.

یک جمله احتیاطی: سرکه سیب همیشه باید رقیق شده باشد و هرگز مستقیما روی صورت استفاده نشود.

روش استفاده

برای تهیه یک تونر طبیعی پوست، یک قسمت سرکه سیب را با ۲ قسمت آب مخلوط و خوب تکان دهید. با یک تکه پنبه روی صورت تمیز بمالید پس از خشک شدن پوست، مرطوب کننده معمول روزانه خود را بمالید.

پاک کننده ضد پیری

پاک کننده صورت عسل و لیمو

عسل و لیمو با هم همکاری می‌کنند تا یک مرطوب کننده طبیعی و ضد میکروب باشند، یک تسکین دهنده طبیعی و ترکیبی پاک کننده برای یک پاک کننده صورت طبیعی است.

روش استفاده

یک قاشق غذاخوری عسل را با آب نصف لیمو ترکیب کنید. ماسک را روی صورت و گردن بگذارید اما مواظب دور چشمان خود باشید. ۲۰ دقیقه منتظر بمانید سپس آن را با آب گرم و در ادامه با آب سرد بشویید. با دستمال خشک کنید.

تمیزی صورت

پاک کننده صورت ماست

ماست یک پاک کننده صورت طبیعی عالی است. که به نرم کردن و بازسازی پوست کمک می‌کند. پروتئین و اسید لاکتیک در ماست، با همدیگر کار می‌کنند تا به سم زدایی پوست کمک کنند.

روش استفاده

۲ قاشق غذاخوری ماست ساده یونانی پرچرب را با یک تا ۲ قاشق چای‌خوری عسل مخلوط کنید. این را روی صورت بگذارید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه استفاده کنید. آن را با یک حوله مرطوب تمیز و نرم پاک کنید.

صورت ماست

پاک کننده صورت روغن زیتون

این ستاره مواد غذایی می‌تواند پوست شما را نیز تغذیه کند و یک مرطوب کننده طبیعی است که پوست را تغذیه و نرم می‌کند. همچنین آنتی اکسیدان‌ها و چربی‌های خوب آن هم به کاهش رادیکال‌های آزاد که پوست را تحریک و آفتاب سوخته می‌کنند، کمک می‌کند.

روش استفاده

یک عدد زرده تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو ترکیب کنید. آن را روی پوست تمیز به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید بماند. سپس با آب بشویید.

روغن زیتون

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب چگونه ۱۰ سال جوان‌تر به نظر برسیم! را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۰۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۳۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۱۱ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۴:۱۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…