جویباری که انسان را می‌بلعد!

۱۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بین باردن تاور و بولتون ابی در یورکشایر انگلستان یکی از خطرناک‌ترین تله‌های طبیعت وجود دارد که هر از گاهی قدرتش را به انسان‌ها نشان می‌دهد.
جویبار بولتون استرید در انگلستان

این تله‌ غافلگیرکننده و مرگبار، جویباری است به عرض تقریبی ۶ فوت که ظاهرا بی‌خطر به نظر می‌رسد، اما در زیر سطح آرام این جویبار، شکاف‌های بسیار عمیقی وجود دارد که به تله‌ مرگ مبدل شده‌اند. این جویبار بسیار زیبا بولتون استرید (Bolton Strid) یا استرید نامیده می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جویبار بولتون استرید در انگلستان آشنا شوید.

جویبار بولتون استرید در انگلستان

با وجود جریان ملایم آب‌های سطحی رودخانه‌ بولتون استرید، در اعماق این رودخانه جریان تند و شدید آب به قدری قوی است که در صورت لیز خورردن و افتادن در این رودخانه، مرگ انسان حتمی خواهد بود. گفته می‌شود تا به حال هیچ‌کس از این جویبار نجات پیدا نکرده است. این جویبار زیبا هر کسی را که در آن افتاده به کام مرگ کشانده است و حتی یک نفر هم از این رودخانه‌ کوچک زنده بیرون نیامده است.

برای فهمیدن اینکه چگونه یک رودخانه‌ کوچک چنین شهرتی را به دست آورده و به تله‌ مرگ معروف شده است، باید به سمت بالای این جویبار حرکت کنیم. کمتر از ۱۰۰ یارد بالاتر، این جویبار کوچک عریض‌تر و به رودخانه‌ای با عرض ۳۰ فوت مبدل می‌شود. این رودخانه عریض که وارف (Wharf) نامیده می‌شود از میان یورکشایر می‌گذرد، اما وقتی به منطقه‌ بولتون اَبی می‌رسد جریان آب به اجبار از یک شکاف باریک می‌گذرد که باعث می‌شود آب عمق و سرعت بسیار زیادی پیدا کند.

جویباری که انسان می بلعد

باور غلط

وقتی جریان آب به منطقه‌ بولتون استرید می‌رسد به جویباری کم‌عرض تبدیل و باعث می‌شود افراد به اشتباه تصور کنند که این جویبار بسیار کم عمق است، ولی بر خلاف این تصور غلط، در زیر کناره‌های این جویبار، حفره‌ها و تونل‌های بسیار عمیقی وجود دارد. زمانی که آب رودخانه‌ وارف به این منطقه می‌رسد در این گودال‌های عمیق، جریان‌های شدید آب به وجود می‌آید. هیچ کس به درستی نمی‌داند که عمق این جویبار چقدر است.

سطح استرید بسیار آرام است و دو کناره‌ جویبار آن‌قدر به یکدیگر نزدیک هستند که بسیاری از افراد نترس و بی‌باک با این تصور که می‌توانند از عرض این جویبار بپرند یا وارد آب شوند و به سمت دیگر رودخانه برسند در این جویبار افتاده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند. افراد بسیاری تصور کرده‌اند که عمق آب فقط تا زانو می‌رسد؛ بنابراین پا درون آب گذاشته‌اند و در گودال‌های عمیق این جویبار غرق شده‌اند. ظاهرا نام استرید از واژه Stride به معنای «گام برداشتن» گرفته شده است.

بولتون استرید

تابلوها

علائم هشداردهنده‌ بسیاری روی درختان این منطقه نصب شده است. این علائم به افراد هشدار می‌دهند که سعی نکنند از عرض این جویبار بپرند. با تمام این اوصاف، داستان‌های زیادی در مورد افرادی وجود دارد که لیز خورده‌اند و بی‌رحمانه به درون جریان تند آب، در این گودال‌ها و حفره‌های زیرزمینی کشیده شده‌اند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند وسط این فرودگاه، دو سنگ قبر وجود دارد!

۱۰ دیدگاه

  1. نعمت الله حسین زاده

    ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۹ ب٫ظ

    تشکر بابت به اشتراک گذاشتن معلمان تان ولی بنظرم اگر تصویر بیشتر بگزارید بیشتر درک میشود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      پیشنهاد شما بررسی خواهد شد.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۲۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

    اینستاگرام قط شد من اومدم تو این برنامه واقعا سرگرم کنندست مرسی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۶ ق٫ظ

      چقدر خوشحالیم که این برنامه رو دوست داشتید. سپاس از همراهیتون.

      پاسخ

    • نعمت الله حسین زاده

      ۱۰ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۱ ب٫ظ

      سپاسگزارم از زحمات تان بابت مطالعه و تحقیق در این موارد.

      پاسخ

      • ملیکا وحیدی فر

        ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ق٫ظ

        سپاس از همراهی شما.

        پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۹ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۴۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…