دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
المدام منطقه‌ای در امارات متحده‌ عربی است که در گذشته محل سکونت قبایل مختلفی بوده، اما امروزه بیش از یک دهه است که به منطقه‌ای متروکه تبدیل شده است.
دهکده دفن شده در المدام

در فاصله‌ای به حدود ۲ کیلومتری جنوب غرب المدام، شهر کوچکی در امتداد جاده‌ قدیمی دبی ـ هاتا قرار دارد که امروزه محلی متروک است. این دهکده در گذشته محل سکونت مردم قبیله‌ ال کوتبی بوده است که جزو ۳ قبیله‌ برجسته‌ای بودند که در همسایگی المدام زندگی می‌کردند. بنا به دلایلی، مردمان این قبیله بار خود را بستند و بیش از یک دهه است که آن‌جا را ترک کرده‌اند. در افسانه‌های محلی آمده است که جن‌ها کاری کرده‌اند که مردم از این دهکده فاصله گرفته‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به دهکده دفن شده در المدام سفر کنیم.

d0 دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

دهکده دفن شده در المدام

بومیان معتقدند که اتفاقی فرازمینی در المدام رخ داده است که سبب شده تا به منطقه‌ای متروکه تبدیل شود، اما در حقیقت، هجوم ماسه‌های ناخوانده‌ صحرا بوده که باعث خالی شدن این دهکده از ساکنان آن شده است.

این دهکده از ۲ ردیف خانه‌ با شکل‌هایی مشابه و مسجدی در یک انتهای آن تشکیل شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این خانه‌ها در اواخر دهه‌ ۱۹۷۰ یا ۱۹۸۰ به‌عنوان بخشی از یک پروژه‌ ساخت مسکن، بنا شده‌اند. همچنین این خانه‌ها، بناهایی خوش ساخت و محکم هستند که حتی با گذشت بیش از یک دهه از متروکه ماندن آن‌ها، دیوارهای فرو ریخته یا پوسته پوسته شدن رنگ آن‌ها به‌ندرت مشاهده می‌شود. بااین‌که هیچ‌کدام از این خانه‌ها تخریب نشده‌اند، اما اتاق به اتاق و خانه به خانه‌ آن‌جا تا نیمه در زیر ماسه‌ها دفن شده‌اند. در حقیقت این شن و ماسه‌ها بود که باعث راندن ساکنان آن‌جا شد، نه حضور جن‌‌ها.

sat دهکده عجیب و مرموزی که دفن شده است!

مسیر دسترسی

المدام در فاصله‌ ۶۰ کیلومتری از شهر دبی و ۵۰ کیلومتری از شهر شارجه واقع شده است. این منطقه، به‌نام شهر قدیمی المدام شناخته می‌شود. این دهکده‌ متروک، امروزه به مکانی معروف در میان گردشگران و کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…