سفر به ونیز گمشده ایران، سفری رویایی و پر هیجان!

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با شنیدن نام ونیز احتمالا یاد قایق‌هایی در دل شهر می‌افتید، شهری که در خیابان‌هایش آب جاری است و در واقع شهری شناور بر روی آب به شمار می‌رود.
ونیز ایران در روستای صراخیه

ایران هم روستایی داریم که شاید کمتر کسی نام آن را شنیده باشد، روستایی که آب از وسطش می‌گذرد و مردم در آن با قایق عبور و مرور می‌کنند. رفت و آمد در این روستا شما را به یاد رفت و آمد در ونیز می‌اندازد. تالاب شادگان یک تالاب بین‌المللی است که عمده آب خود را از رودخانه جراحی تامین می‌کند و در میان روستای صراخیه (سراخیه) و رگبه جریان دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به ونیز ایران در روستای صراخیه سفر کنیم.

dsaq سفر به ونیز گمشده ایران، سفری رویایی و پر هیجان!

ونیز ایران در روستای صراخیه

معماری روستای صراخیه بسیار جالب توجه است و می‌توان گفت نمونه‌های آن را در جهان کمتر می‌توان یافت. خانه‌ها در روستای صراخیه با خشت، گل و نی ساخته شده است. روستایی که ۹۰ خانوار دارد و مردمش با زبان عربی صحبت می‌کنند و دشداشه (لباس بلند عربی) می‌پوشند. تنها وسیله رفت و آمد در صراخیه، قایق یا بلم است و همین دلیل سبب شده تا این روستا را با نام ونیز ایران بشناسند.

حیوانات بومی

اگر به این روستا بروید، متوجه افراد محلی می‌شوید که با قایق‌های پارویی و قایق‌های موتوری می‌خواهند شما را به دل تالاب ببرند که می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برایتان باشد. دیدن یک روستا و خانه‌های روستایی در دل تالاب، دیدن پرندگان بومی کم نظیر و برخی پرندگان در خطر انقراض جهانی همچون عقاب تالابی خالدار، عقاب دریایی دم سفید، اردک سرسفید، گیلانشاه خالدار، اردک مرمری، عروس غاز، اکراس آفریقایی و پلیکان پا خاکستری که متاسفانه هنوز شکار می‌شوند.

scds سفر به ونیز گمشده ایران، سفری رویایی و پر هیجان!

اردک مرمری تنها در تالاب شادگان زیست می‌کند و در جای دیگری از جهان وجود ندارد. بنابراین آنها که به پرنده نگری علاقه دارند می‌توانند سری هم به این تالاب بزنند. گذر از کنار نی‌های سبز داخل تالاب نیز در کنار شنیدن صدای آرام آب برایتان جذاب خواهد بود.

روستای صراخیه در شهرستان شادگان و نزدیک به اهواز و آبادان در استان خوزستان قرار گرفته و همچون دیگر شهرهای جنوبی ایران از اواسط مهرماه تا اواسط اسفندماه، مطبوع‌ترین آب و هوای خود را تجربه می‌کند. در واقع این روستا ۱۱۰ کیلومتر از اهواز و ۶۳ کیلومتراز خرمشهر فاصله دارد. مردم این منطقه علاوه بر اجاره قایق به گردشگران از صنایع دستی ساخته شده از برگ درختان نخل نیز کسب درآمد می‌کنند. همچنین تعدادی خانه که با نخل خرما ساخته شده و کپر نام دارد در وسط تالاب و در نزدیکی روستا قرار گرفته به مسافران اجاره داده می‌شود.

مسیر دسترسی

اصلی ترین مسیر دسترسی روستای صراخیه و تالاب شادگان از شهر اهواز است. می‌توانید به شهر اهواز بروید و از آنجا به سمت آبادان حرکت کنید تا به منطقه دارخوین برسید. زمانی که در حال خروج از دارخوین هستید. جاده‌ای می‌بینید که شما را به سمت شهر شادگان می‌برد. از شادگان تا روستای صراخیه راهی نیست.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۱ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…