حرفه‌ای از براش‌های آرایشی خود مراقبت کنید!

۹
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پس از چند بار استفاده، مخلوطی از باکتری و چربی روی براش های آرایشی خواهد نشست که مستقیما به پوست شما منتقل و باعث بروز انواع مشکلات پوستی خواهد شد.
شستن براش های آرایشی

شستن براش های آرایشی به‌صورت اشتباه یا ناکامل به آن‌ها صدمه وارد می‌کند و ممکن است آلودگی‌های آن را به طور کامل از بین نبرد. در این مطلب از مجله دلتا به شما خواهیم گفت که چطور براش های آرایشی خود را به دو روش تمیز کنید و بشویید بدون آن که به آن‌ها صدمه وارد کنید.

شستشوی عمیق براش های آرایشی

لازم است شستن براش های آرایشی خود را هر ماه یک بار انجام دهید، به خصوص براش‌هایی که برای آرایش صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند و یا براش‌هایی که برای مواد آرایشی مایع مثل خط چشم و کانسیلر و … کاربرد دارند. این براش‌ها خیلی سریع‌تر از براش‌های مخصوص پودر، باکتری‌ها را به خود جذب می‌کنند و می‌توانند باعث بروز مشکلات پوستی مثل آکنه و التهاب شوند.

فرآیند شستشوی عمیق براش های آرایشی در چهار مرحله زیر انجام می‌شود:

موهای براش را خیس کنید:

ابتدا موهای براش را زیر آب ولرم بگیرید تا کاملا خیس شوند اما دقت کنید که تمام قسمت سر براش در آب غوطه ور نشود. اگر عمق ریشه موهای براش خیس شود چسب به کار رفته در آن آسیب می‌بیند و عمر براش‌های شما کوتاه‌تر خواهد شد.

از شوینده مناسب استفاده کنید:

شوینده هرچه ملایم‌تر باشد بهتر است. یک شامپوی ملایم یا شامپو بچه گزینه مناسبی است و به موهای براش آسیب وارد نمی‌کند.

فشار دهید و بچرخانید:

مقداری از شوینده را روی کف دست خود بریزید و براش را روی کف دست خود بچرخانید و فشار دهید تا شوینده به تمام موهای آن نفوذ کند. پدهایی پلاستیکی وجود دارند که برای شستشوی براش طراحی شده‌اند و شما می‌توانید براش را روی سطح بافت‌دار آن‌ها حرکت دهید تا تمام آلودگی‌ها و مواد آرایشی از آن زدوده شود. به هیچ عنوان موی براش را چنگ نزنید.

براش آرایشی

آبکشی کنید:

در این مرحله براش را آبکشی کنید تا مواد شوینده از آن کاملا جدا شود. در این مرحله دقت داشته باشید که براش را سربالا نگیرید چون این کار باعث می‌شود آب و مواد شوینده به قسمت‌های داخلی براش نفوذ کند و باعث از بین رفتن چسب و پوسیدگی دسته براش شود.

خشک کنید:

خشک کردن را در دو مرحله انجام دهید، ابتدا براش را به آرامی روی یک حوله تمیز فشار دهید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود و با دست به موهای براش حالت دهید تا به صورت کج و نامنظم خشک نشوند. آن‌ها را به شکل سرو ته از محل مناسبی آویزان کنید تا کاملا خشک شوند. خشک شدن کامل براش‌ها چند ساعت زمان می‌برد و پس از آن می‌توانید مجددا از آن‌ها استفاده کنید.

مراقبت از براش

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب رنگ لاک خود را با فصل پاییز ست کنید! را بخوانید.

۹ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۳۹ ق٫ظ

  2. زیبا⁦👸🏼⁩

    ۲۵ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۴ ب٫ظ

    عااااالی😘🤩😍⁦👏🏻⁩

    پاسخ

    • الهام الهامی

      ۵ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۱۳ ب٫ظ

      از همراهی شما کاربر عزیز سپاسگزاریم

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۵ ق٫ظ

    خوبه

    پاسخ

    • مونا غریبی

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۱ ق٫ظ

      ممنون از شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۰۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…