با تغذیه سالم از بیماری‌ قلبی در امان بمانید!

۶
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
موادغذایی یکی از عومل مهم در سلامت قلب است. با انتخاب موادغذایی مناسب می‌توان تا میزان زیادی سلامت قلب را تضمین کرد.
موادغذایی مناسب برای بیماری های قلبی

انتخاب رژیم غذایی سالم، یکی از راه‌های مهم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی است. افزایش بیماری‌های قلبی و عروقی در سال‌های اخیر اهمیت رژیم غذایی را دوچندان می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله دلتا موادغذایی مناسب برای بیماری های قلبی معرفی می‌شوند.

میوه و سبزیجات

مصرف میوه و سبزیجات از جمله موادغذایی مناسب برای بیماری های قلبی است. میوه و سبزیجات دارای کالری کمتر، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ بیشتر، سلامت قلب و عروق را افزایش میدهند. سبزیجات و میوه‌ها سدیم کم و پتاسیم فراوان دارند. افرادی که تا ۸ واحد میوه در روز می‌خورند، ۳۰٪ کمتر در معرض ابتلا به سکته قلبی قرار دارند.

حبوبات

  •  مصرف لوبیا باعث کاهش وزن و فشارخون می‌شود.
  • مصرف حبویات با جذب کربوهیدرات‌ و کنترل قند خون برای درمان دیابت مناسب است.

غلات

مصرف دانه‌های غلات کامل سبب کاهش بیماری قلبی، کاهش کلسترول خون و فشارخون می‌شوند. مصرف غلات در کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی اثر مثبت دارد. سبوس جو دو سر و برنج کلسترول بد خون را کاهش می‌دهند. مردم به‌اندازه کافی جو را مصرف نمی‌کنند. فیبر گندم این مزیت را ندارند. نان گندم به دلیل داشتن نمک باعث افزایش فشارخون می‌شوند.

آجیل‌ها:

 آجیل سرشار از :

  • کربوهیدرات‌های پیچیده
  • فیبر
  • پروتئین
  • ویتامین‌ها
  • چربی‌های غیراشباع
  • مواد مغذی بدون سدیم
  • پلی‌فنل

انواع آجیل ابتلا به بیماری‌های قلبی را ۳۰ درصد و سکته قلبی را ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. دانههای روغنی با فیبر فراوان، اثر سیرکنندگی دارند و مانع چاقی می‌شوند. آجیل‌ حاوی کالری زیادی است که باید در مصرف آن‌ها احتیاط کرد. مصرف روزانه ۲۵ گرم آجیل خام توصیه می‌شود.

گوشت و فراورده‌های گوشتی

پزشکان توصیه می‌کنند، گوشت سفید را جایگزین گوشت قرمز کنید. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی باید در مصرف گوشت قرمز دقت کنند. گوشت قرمز باعث تولید پلاک چربی در رگ‌های خونی می‌شود. درنتیجه خطر مرگ‌ومیر را افزایش می‌دهد.

فراورده‌های گوشتی دارای مواد افزودنی مانند نمک، نیتریت و نیترات‌ است. افزودنی‌ موجود در محصولات گوشتی سلامت قلب و عروق را تهدید می‌کند.

غذای دریایی

مصرف بیش از ۳ گرم ماهی‌های چرب مانند تن ماهی، باعث کاهش احتمال کرونر قلب می‌شود. مصرف دو وعده ماهی در هفته ریسک بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: برای یافتن اطلاعات درباره سلامتی ۹ تاثیر عالی تخم کتان در سلامتی و لاغری را مطالعه کنید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۰ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۱۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دمنوش گیاهی سریع‌ترین راه برای لاغری شکم و پهلو

نوشیدن یک فنجان دمنوش و چای گیاهی در روز به شما کمک خواهد کرد تا وزن خود را به میزان دلخواهتون پایین بیاورید. دمنوش‌های گیاهی علاوه بر سم‌زدایی و فوایدی که برای بدن دارند، سریع‌ترین روش لاغری و چربی‌سوزی هم هستند و شما در مدت زمان کم، صاحب تناسب اندام شگفت‌انگیزی خواهید شد. برای شرکت در چالش ۷ کیلو لاغری در یک ماه، همین الان مشاوره رایگان بگیرین.

بیشتر ببینید در سلامتی

همچنین بخوانید

گرفتگی عضلات نشانه کمبود این ویتامین است!

گرفتگی عضلات که معمولا به‌صورت ناگهانی هم اتفاق می‌افتد یکی از دردناک‌ترین اتفاقاتی است که…