در سی دقیقه کمد لباس‌های نامرتب خود را سامان دهید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
داشتن یک کمد لباس مرتب از نشانه‌های شیک پوشی است و هیچ فرد بااستایل و خوش لباسی را نمی‌توان یافت که کمد لباسش انباشته از لباس‌های نامرتب و سازماندهی نشده باشد.
چطور کمد را مرتب کنیم

بسیاری از ما کار خود را با یک کمد مرتب و دسته بندی شده آغاز می‌کنیم اما پس از مدتی نظم همه چیز به هم می‌ریزد و انبوهی از لباس‌های نامرتب و به هم ریخته درون کمد تلنبار می‌شوند و ما را با مشکل مواجه می‌کنند. شاید فکر کنید که سازماندهی یک کمد لباس‌های نامرتب کار بسیار زمان‌بری است اما در کمال تعجب می‌توانید این کار را تنها در نیم ساعت انجام دهید. مطلب چطور کمد را مرتب کنیم ، را در مجله دلتا بخوانید.

چطور کمد را مرتب کنیم؟

وسایل مورد نیاز را آماده کنید: یک دقیقه

در گام اول قبل از این که درب کمد لباس‌های خود را باز کنید وسایل مورد نیاز برای مرتب کردن کمد را فراهم کنید. تنها به دو کیسه پلاستیکی بزرگ نیاز دارید، که یکی از آن‌ها برای لباس‌های دوریختنی و یکی برای لباس‌های قابل اهدا و یا قابل فروش اختصاص داده شده است.

در کنار این وسایل به تعدادی وسیله نظافت هم نیاز خواهید داشت، چیزهایی که با آن قرار است داخل کمد خود را تمیز کنید مثل دستمال گردگیری و نظافت، طی و جاوربرقی و هر چیزی که برای نظافت کمد لباس‌های شما لازم است.

کمد مرتب

همه لباس‌های نامرتب را بیرون بریزید: سه دقیقه

حال نوبت باز کردن درب کمد لباس‌های شما فرا می‌رسد، همه لباس‌هایی را که داخل کمد انباشته شده است، چه لباس‌های نامرتب و چه مرتب، همه را از داخل کمد خارج کنید، همه کشوها و قفسه‌ها را خالی کنید اما تنها به کد لباس بسنده نکنید و هر جایی را که عادت دارید لباس‌ها را در آن قرار دهید مثل روی تخت، پشت در، پشت صندلی و … را از وجود لباس‌های به هم ریخته و نامرتب خالی کنید.

داخل کمد را تمیز کنید: سه دقیقه

حال که کمد لباس‌های شما کاملا خالی شده است می‌توانید کار تمیز کردن و نظافت کمد را شروع کنید. ابتدا کار را با جارو برقی کشیدن شروع کنید و همه گرد و خاک و کثیفی‌هایی را که داخل کمد نشسته است تمیز کنید. سپس یک دستمال گردگیری بردارید و گرد و خاک و آلودگی را از دیواره‌های کمد تمیز کنید. در مرحله آخر با یک دستمال مرطوب در و دیوار کمد را دستمال بکشید تا همه جا کاملا تمیز و براق شود.

کمد خود را بررسی کنید: سه دقیقه

ابتدا چند قدم به عقب بردارید و به داخل آن نگاه کنید، چه عاملی باعث شده است که کمد شما به هم ریخته شود؟ آیا لباس‌هایی که زود به زود به آن‌ها نیاز پیدا می‌کنید در محل مناسبی در دسترس شما قرار ندارند؟ آیا دسته بندی لباس‌های خود را درست و اصولی انجام نداده‌اید؟

سراغ لباس‌های نامرتب بروید: پانزده دقیقه

سراغ لباس‌هایی بروید که در گام دوم آن‌ها را روی هم انبار کردید، یکی یکی لباس‌ها را بردارید و در مدت کوتاهی تصمیم بگیرید که آیا این لباس را می‌خواهید یا خیر، آیا این لباس اندازه است؟ آیا در یک سال گذشته آن را پوشیده‌اید؟ آیا آسیبی که به آن رسیده قابل تعمیر است؟ اگر پاسخ یکی از این سوال‌ها منفی باشد جای این لباس در کمد شما نیست و باید به یکی از دو کیسه مشخص شده در مرحله اول برود.

چیزهای دورریختنی را دور بریزید: یک دقیقه

در گام آخر نوبت به سازماندهی لباس‌های دوریختنی می‌رسد. لباس‌هایی را که برای هیچ کس قابل پوشیدن نیستند در سطل زباله‌های قابل بازیافت قرار دهید و لباس‌هایی را که فقط برای شما قابل پوشیدن نیستند به یک خیریه یا افرادی که می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند اهدا کنید.

مرتب کردن کمد

مطلب چطور کمد را مرتب کنیم به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر کمد خود را مرتب کنید. می‌توانید لباس‌های خود را بر اساس رنگ نیز مرتب کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مطلب با پیراهن چهارخانه در پاییز بدرخشید! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…