وسط این فرودگاه، دو سنگ قبر وجود دارد!

۵
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با توسعه و گسترش شهرها، زمین‌های کشاورزی و املاک شخصی نیز بخشی از زیرساخت‌های شهری می‌شوند.
فرودگاه ترسناک در ایالت جورجیا

این موضوع در مورد ساخت فرودگاه نیز صدق می‌کند. فرودگاه معمولا در زمین‌هایی ساخته می‌شوند که قبلا زمین مزروعی یا ملک شخصی یا گورستان بوده است! در مواقعی که قرار است در یک گورستان قدیمی، فرودگاه ساخته شود مشکلاتی در مورد این قبرها به وجود می‌آید. در اکثر موارد نبش قبر انجام می‌شود و اجساد به گورستان جدید منتقل می شوند. اما گاهی خانواده‌ها و بازماندگان رضایت نمی‌دهند و اجازه نبش قبر اجدادشان را نمی‌دهند! در این مواقع چه اتفاقی می‌افتد؟ با مجله دلتا همراه باشید تا با هم یکی از این فرودگاه‌ها سفر کنیم. فرودگاه ترسناک در ایالت جورجیا که دو قبر در باند فرودگاه آن وجود دارد!

فرودگاه ترسناک در ایالت جورجیا

مسافرانی که گذرشان به فرودگاه ساوانا در ایالت جورجیا می‌افتد هنگام فرود با دو قبر مواجه می‌شوند! بله، دو سنگ قبر در باند فرودگاه وجود دارد. وقتی هواپیما در باند، فرود می‌آید از کنار دو قبر واقعی رد می‌شود و باعث تعجب و حیرت مسافران می‌شود. این دو قبر متعلق به اجداد خانواده داستون است که زمانی در این منطقه زندگی می‌کردند.

0sans وسط این فرودگاه، دو سنگ قبر وجود دارد!

داستان فرودگاه ترسناک در ایالت جورجیا

در ایالت متحده فرودگاه‌ها معمولا در جنگل‌ها و فضاهای وسیع اطراف شهر ساخته می‌شوند. این فضاها گاه زمین‌های کشاورزی و گاهی املاک شخصی را نیز شامل می‌شوند. البته ساخت فرودگاه در املاک شخصی با پرداخت قیمت زمین به صاحبان حل می‌شود، اما ظاهرا در زمان‌های قدیم رسم بوده که مردگان را در املاک شخصی‌ دفن می‌کرده‌اند. بنابراین بارها پیش آمده که فرودگاه برای توسعه با یک گورستان خانوادگی روبرو می‌شود. در چنین مواقعی، طبق قانون فدرال مسئولین فرودگاه باید رضایت بازماندگان را کسب کنند و اجساد را به گورستان جدید در همان حوالی جابجا کنند. اما گاهی بازماندگان به هیچ وجه اجازه جابه‌جایی اجدادشان را نمی‌دهند. این همان اتفاقی است که برای فرودگاه ساوانا هیلتون پیش آمد.

sasc وسط این فرودگاه، دو سنگ قبر وجود دارد!

فرودگاه بین المللی ساوانا

در واقع، وقتی قرار بود فرودگاه بین المللی ساوانا/هیلتون هد (Savannah/Hilton Head International Airport) در شهر ساوانا ایالت جورجیا ساخته شود با مشکلاتی مواجه شد. قرن‌ها قبل، این منطقه متعلق به خاندان داستون بوده و جنگل‌ها، زمین‌های کشاورزی و املاک اربابی زیادی در این منطقه وجود داشته است. در گورستان خانوادگی داستون که در بخشی از این املاک قرار داشت، بیش از ۱۰۰ نفر از اجداد و نیاکان و همین‌طور بسیاری از خدمتکاران و بردگان دفن شده بودند. در بین این قبرها، قبر ریچارد و کاترین داستون که در اواخر دهه ۱۸۷۰ و در فاصله هفت سال از یکدیگر فوت کردند نیز وجود داشت. زمان فوت این دو نفر تقریبا دو دهه قبل از آن بوده که برادران رایت اولین پرواز را انجام دهند!

امروزه، وقتی به این باند فرودگاه نگاه می‌کنیم در کنار باند دو قبر را در کنار هم می‌بینیم. این دو قبر در باند فرودگاه آسفالت شماره ۱۰ و در لبه باند قرار گرفته اند، بنابراین هواپیماها هنگام تیک آف و فرود از روی قبرها رد نمی‌شوند. اما هواپیما از کنار این قبرها رد می‌شود و مسافران و همین‌طور خلبان‌ها می‌توانند هنگام فرود و پرواز از پنجره هواپیما این دو قبر را ببینند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۰۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۳۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۵۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۶ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…