سفر به عمارتی که سالی یکبار محو می‌شود!

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
ترکیه علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی متعدد، مکان‌های ترسناک و آمیخته با داستان ارواح نیز دارد که می‌تواند گزینه‌ خوبی برای علاقه‌مندان به گردشگری سیاه باشد.
مکان های دیدنی و ترسناک ترکیه

ترکیه یکی از مقاصد باستانی و زیبا در دنیا به شمار می‌رود که با امپراتوری‌های باستانی یونان، ایران و روم ارتباط داشته است. با توجه به تاریخ گسترده‌‌اش، برخی از تاریخی‌ترین سازه‌های دنیا را در خود جای داده است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. اما این همه ماجرا نیست و وقتی صحبت از مکان‌ها و بناهای ترکیه می‌شود، جاهایی در این کشور وجود دارد که از دیرباز برچسب نفرین‌شده یا محل ارواح گرفته‌اند و قطعاً می‌تواند برای علاقه‌مندان گردشگری سیاه جذاب باشد. در ادامه با مجله دلتا همراه باشید تا برخی مکان های دیدنی و ترسناک ترکیه را به شما معرفی کنیم.

مکان های دیدنی و ترسناک ترکیه

مکان های دیدنی ترکیه

عمارت Bakirpasa

عمارت Bakirpasa، قدیمی‌ترین عمارت ترکیه است که به‌عنوان جایی ترسناک شناخته می‌شود. این سازه‌ قدیمی که بخشی از آن نیز تخریب شده است، هنگام شب به‌دلیل ظاهر رعب‌آورش باعث وحشت بازدیدکنندگان می‌شود. مردم محلی می‌گویند که این ساختمان، سالی یک بار محو می‌شود. اگر می‌خواهید حس ترس را به معنی واقعی کلمه تجربه کنید، ساعت ۱۱ شب و در هوایی مه‌آلود به دیدن این عمارت بروید. داستان‌های ترسناکی که درباره‌ آن گفته می‌شود، مبتنی بر واقعیت هستند.

مکان های ترسناک ترکیه

آب‌انبار باسیلیکا

آب‌انبار باسیلیکا در مرکز استانبول واقع شده و برای صدها سال به‌عنوان منبع تامین آب ساکنان محل مورد استفاده بوده است. این مخزن آب زیرزمینی طولانی که در قرن ششم ساخته شد، از جاهای دیدنی استانبول به شمار می‌رود که گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. فضای داخلی این آب‌انبار بی‌پایان به نظر می‌رسد و علاوه بر این گفته می‌شود که حاوی ۱۰۰ هزار تن آب است. از آن‌جا که هنگام ساخت این سازه‌ عظیم، هزاران برده جان خود را از دست دادند، آن را مکانی رعب‌آور می‌دانند. وجود حکاکی‌های باستانی در یک محفظه‌ی آب زیرزمینی هنوز هم باعث شگفتی هر بیننده‌ای می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند روستایی با مردمان اروپایی در نزدیکی تهران!

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۴ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۱۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۰۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۴۰ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…