۷ اصل چیدمان که باید در خانه‌ خود رعایت کنید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما می‌توانید بسیار راحت با دانستن اصول مهم چیدمان منزل دکوراسیون خانه خود را زیبا و شیک کنید. و از چیدمان آن لذت ببرید.
قواعد و اصول چیدمان منزل

چیدمان اثاثیه در خانه کمی دلهره‌آور به‌نظر می‌رسد. اینکه چه وسیله‌ای را انتخاب کنیم و چگونه چیدمان کنیم بسیار مهم است. این‌ها سوالاتی است که ذهن ما را درگیر می‌کند. آگاهی از قواعد و اصول چیدمان منزل است که به شما برای داشتن فضایی آرام، گرم و خانوادگی کمک خواهد کرد. با این ۷ اصل هر خانه‌ای را می‌توانید به بهترین شکل چیدمان کنید.

استفاده از نقطه مرکزی در چیدمان اثاثیه

برای ایجاد چنین فضایی بهتر است مبلمان را تکانی دهید و از چیدمان یک ریتم خارج کنید تا با چرخش جزیی در مبل‌های تکی فضاهای مختلف خانه را به نمایش درآورید. در این صورت می‌توانید یک شومینه، یا کنسول را تبدیل به نقطه مرکزی خانه کنید و با تزیینات خاص جلوه بیشتری به فضا بدهید.

قواعد و اصول چیدمان منزل

ایجاد فضاهای مخفی در اتاق نشیمن

معمولا اتاق نشیمن محل شلوغی و راحتی در خانه محسوب می‌شود. در این فضا از قفسه‌بندی‌های کمدی و کشویی برای جمع‌آوری استفاده کنید تا کنترل‌ها، مجلات، کتاب‌ها و … هرکدام سر جای خود باشد و آشفته به‌نظر نرسد.

چیدمان قرینه

اگر اثاثیه شما کلاسیک هاست از چیدمان قرینه استفاده کنید. مبلمان اصلی را روبه‌روی هم قرار دهید و اگر شومینه دارید بهتر است نزدیک شومینه قرار بگیرند. فاصله‌ها را برای تردد باز بگذارید.

قواعد و اصول چیدمان منزل

چیدمان شناور

معمولا برای چیدمان فضاهایی راحت‌تر با اثاثیه‌ای مدرن استفاده می‌شود. مبلمان را در وسط فضا قرار دهید و گرد بچینید. کنار شومینه یا پنجره مبل‌های تکی را چیدمان کنید تا فضا برای صحبت‌های دونفره ایجاد کنید.
این نوع فضا بیشتر برای اتاق نشیمن و جایی که به گفتگوهای خانوادگی یا دوستانه می‌پردازیم مناسب است که فاصله مبل‌ها از یکدیگر برای این شرایط نباید بیشتراز ۴۰.۲ سانتی‌متر باشد.

چیدمان شناور

ترددها بین مبلمان

یکی از قواعد و اصول چیدمان منزل این است که اصل ترددها را در چیدمان مبل‌ها لحاظ کنید. مبل‌ها را باید با توجه به فضای خانه خود انتخاب کنید که معموال دوسوم فضای شما را باید پوشش دهد تا به راحتی بین آن‌ها حرکت کنید.

انتخاب میز ناهارخوری برای چیدمان اثاثیه در خانه

انتخاب میز گرد برای فضای تنگ و مربعی مناسب است و باعث می‌شود که همه دور میز یکدیگر را ببینند و بیشتر با هم ارتباط داشته باشند. میز مستطیلی فضای اتاق را محدود می‌کند اما اگر فضای شما مستطیلی است این میز و میز بیضی مناسب خواهد بود و انعطاف‌پذیری بیشتری برای پذیرایی از مهمانان را دارد.

انتخاب میز ناهارخوری

چیدمان میز ناهارخوری

اگر فضا مستطیلی است یک کنسول برای داشتن قفسه در این فضا پشت میز قرار دهید و روی آن را با تابلو و دکوری‌ها چیدمان کنید. چون معمولا در خانه‌های ایرانی اتاق جدایی برای غذاخوری نیست سعی کنید هماهنگی بین مبلمان و میز ایجاد کنید اما در عین حال هر کدام هویت خود را داشته باشند.

اگر فضای غذاخوری بزرگی دارید از یک میز بزرگ استفاده نکنید، سعی کنید از بقیه فضا با گذاشتن دو مبل تکی و میز کوچک و قرار دادن یک بازی روی آن بهره ببرید و آن فضا را تبدیل به اتاق سرگرمی و غذاخوری یکپارچه کنید.

پیشنهاد مطالعه: مطلب این پرده‌ها هرگز برای اتاق نشیمن مناسب نیستند! را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۲ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۲ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۵۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۳:۱۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…