قلعه ارواح، جاذبه‌ای ترسناک و افسانه‌ای!

۱۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ایرلند، کشوری در غرب قاره اروپا، با قدمتی بیش از پنج هزار سال، مملو از افسانه‌های قدیمی است. قلعه‌ای با نام قلعه ارواح، جزو جاذبه‌های این کشور زیبا است.
قلعه ارواح در ایرلند

در سراسر تاریخ، زمینی که این قلعه ترسناک بر روی آن واقع شده، در خون قربانیان، قاتلین خونسرد و شکنجه‌های فراوان غرق بوده است. این قلعه ایرلندی، روح‌زده‌ترین مکان در کشور است، زیرا فعالیت‌های عجیب ماورایی در آن رخ می‌دهد و مشاهداتی که بازدیدکنندگان ترسیده را از سخن گفتن بازمی‌دارد. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با قلعه ارواح در ایرلند آشنا شوید.

اگرچه بخش‌هایی از قلعه در سال ۱۹۹۲ سوخته است، اما ارواح برای همیشه به مکان مرگ‌شان متصل ماندند. این قلعه برای نمایش ماورایی مشهور و سفر هالووین شبح‌وار مناسب است.

قلعه ارواح در ایرلند

تاریخ خون‌آلود قلعه ارواح در ایرلند

باور بر این است که درویدها (کاهن‌های انگلیس و ایرلند و فرانسه باستان) اولین ساکنین این سرزمین بوده‌اند. پس از آن، قلعه لیپ در سال ۱۲۵۰ توسط قبیله بانون در بالای سرزمین آن‌ها ساخته شد. نام اصلی قلعه، لیم اوی باناین (Leim ui Bhanain) است که پس از پریدن دو برادر از قبیله بانون از یک لبه سنگی در مسابقه انتخاب رییس قبیله، انتخاب شد. معنای این نام، جهش بانون‌ها است. ایده این مسابقه این بوده است که هر کسی که زنده ماند، سردسته قبیله خواهد شد. چه پایان مخوفی!

در سده ۱۵۰۰، قبیله اوکارول، این سرزمین را تسخیر کردند و تاریخ خونین قلعه لیپ را رقم زدند. این قبیله تشنه خون و قدرت بود، آن‌ها یا قصد کشتن آدم‌های دیگر را داشتند یا زنجیر کردن آن‌ها به زمین. از طریق ازدواج، خانواده داربی در سال ۱۶۵۰، صاحب قلعه شدند، ولی وحشت و ترس در آن مکان تمام نشد.

جاذبه های ترسناک ایرلند

کلیسای خونین

داستان‌ها نقل می‌کنند؛ یک برادر از خانواده اوکارول،  که همچنین یک کشیش شناخته شده نیز بود، در طول مراسم عشای ربانی، توسط برادر خودش به قتل رسید. روح این کشیش کماکان در این اتاق حضور دارد و چندین بار دیده شده است. افراد در این مکان در طول شب، نوری را می‌بینند که پنجره را روشن کرده است و دیگران صدای پا در اطراف اتاق را می‌شنوند.

سیاهچال، یک اتاق مخفی در دیوارهای کلیسا، زمانی دخمه‌ای برای زندانی کردن مردم بوده است. در نهایت، زمانی که این مکان کشف شد، بیشتر از سه ارابه، از آن استخوان خارج کردند. بسیاری از این اسکلت‌ها، متعلق به اعضای دیگر قبایل، چه متحد آن‌ها و چه دشمن آن‌ها بود. گفته می‌شود اوکارول‌ها از دیگر قبایل به عنوان مزدوران استفاده می‌کردند تا از شر دشمنان‌شان خلاص شوند. سپس به عنوان دستمزد، غذای آن‌ها را مسموم می‌کردند یا به سادگی دیگر اعضای قبایل را در خواب می‌کشتند.

آن طرف قلعه، خانه قدیمی یک کشیش است، بسیاری از افراد که به آنجا سفر کرده‌اند، روح دیده‌اند یا حضوری را در بیرون ساختمان قدیمی حس کرده‌اند. برخی از افراد حتی مانکی (راهب) با خرقه و دمپایی را در اطراف آنجا دیده‌اند.

چگونه به آنجا برویم؟

برای بازدید از قلعه لیپ، به کولدری، کانتی اوفالی در ایرلند، سفر کنید.

چه این افسانه‌های ترسناک درباره این قلعه، صحیح باشد یا خیر، قطعا این قلعه ایرلندی، مقصدی جذاب برای سفر است.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

۱۰ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۶ ق٫ظ

  2. جفاجور

    ۱۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۵ ب٫ظ

    مجله دلتا ارزش خوندن ودیدن رو داره

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۸ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۴۵ ق٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۳ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۳ ب٫ظ

    خوشم اومد

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      خوشحالیم که خوشتون اومده.

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۴۲ ب٫ظ

    عالی بود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۵۵ ق٫ظ

      سپاس از همراهی شما.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…