چیدمان خانه‌های کوچک آپارتمانی با ۵ ترفند ساده

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای اینکه خانه‌های کوچک فضایی دلباز داشته باشند و بتوانید بهترین استفاده را از آن ببرید باید این نکات هوشمندانه را رعایت کنید.
چیدمان بهتر خانه  های کوچک

با توجه به کوچک شدن فضای خانه ها در این روزها، همه ما به دنبال نکته هایی از دکوراسیون داخلی هستیم که با استفاده از آنها بتوانیم محیط اتاق های کوچک خانه را بزرگ تر از آنچه که هستند نشان دهیم.در این مطلب از مجله دلتا به راهکارهایی را برای چیدمان بهتر خانه  های کوچک ارائه می دهد تا دلبازتر به نظر برسند.

چیدن مبل ها به صورت ال شکل

برای خانه های کوچک، مبلمان ال شکل مناسب ترین مبلمان است چون افراد بیشتری می توانند از آن استفاده کنند و کنج های  هم قابل استفاده می شود. میزهای عسلی را کنار بگذارید و از مبلمانی که دسته های آن این کار را انجام می دهد، استفاده کنید. توجه داشته باشید مبل ها را جوری نچینید که یک دایره یا چهارگوش با فضایی بسته ایجاد کند.

چیدمان بهتر خانه های کوچک

نصب تلویزیون روی دیوار اشتباهی

دیواری را برای نصب تلویزیون انتخاب کنید که برای نشستن و چیدن مبلمان مناسب نباشد. میز تلویزیون را حذف کنید. می توانید با طراحی قفسه های افقی روی دیوار تلویزیون، جایی برای مجسمه ها بسازید؛ این یعنی صرفه جویی در فضای اصلی خانه.

روشن تر کردن فضای کم نور

اگر می خواهید خانه تان دلبازتر و بزرگ تر به نظر برسد از لامپ هایی با نور روشن گرم مانند رنگ سفیدی که به میزان کمی با رنگ زرد یا صورتی آمیخته شده است، استفاده کنید تا  کم نوری اتاق جبران شود و به خواسته  حود برسید.

چیدمان بهتر خانه  های کوچک

استفاده نکردن از اشیای بزرگ

مجسمه های بزرگ، گلدان های حجیم، میزهایی با بدنه یک دست و مبل های درشت برای چیدمان بهتر خانه  های کوچک مناسب نیستند. آن ها ممکن است در مغازه زیبا به نظر برسند اما خانه شما را کوچک تر و احساس خفقان ایجاد می کنند. در واقع هر خانه ای اشیای مناسب خودش را می خواهد. همین اشیای بزرگ در خانه های بزرگ، می توانند احساس بهتری ایجاد کنند.

استفاده نکردن از اشیای بزرگ

رنگارنگ نکردن خانه

در کل خانه چه برای مبلمان و پرده ها و چه دیوارها از دو یا سه رنگ استفاده کنید. رنگ های متنوع باعث احساس آشفتگی و کلافگی شما می شود. تازه این دو، سه رنگ هم باید با هم جور باشد؛ به طور مثال انتخاب یک ترکیب دوتایی یا سه تایی از آبی، سفید و قهوه ای یا سبز، سفید و قهوه ای یا قهوه ای، سفید و کرم می تواند انتخاب مناسبی باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب چیدمان فرش در اتاق‌ها چگونه باید باشد؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۴۳ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…