روستای اروپایی‌ها در نزدیکی پایتخت

۱۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آیا تاکنون آوازه روستایی در ایران که مردم آن، اصالتی اروپایی دارند و به زبانی غیر از فارسی و زبان‌های محلی ایرانی مسلط هستند، به گوش شما رسیده است؟
روستای زرگر در استان قزوین

روستای زرگر، یکی از جاهای دیدنی قزوین است که مردم آن به‌غیر از زبان فارسی و ترکی قزوینی، به زبان رومانو صحبت می‌کنند. افسانه‌ها و روایت‌های بسیاری درباره اصالت اهالی این روستا و چگونگی رسیدن این قوم به نزدیکی پایتخت ایران وجود دارند که بسیار قابل‌توجه هستند. در ادامه با ما در مجله دلتا همراه باشید تا شما را با روستای زرگر در استان قزوین که لقب عجیب‌ترین روستای ایران را به خود اختصاص داده است، آشنا کنیم.

روستای زرگر کجاست؟

روستای زرگر از روستاهای اطراف تهران است و در جهت شمال غربی آن قرار دارد. این روستا در بخش بشاریات شرقی در شهرستان آبیک استان قزوین واقع شده است. زرگر در ۲۲ کیلومتری شهر آبیک و در جهت غربی آن قرار دارد. فاصله روستای زرگر تا تهران، حدود ۱۱۵ کیلومتر است. زرگر تا کرج، نیز حدود ۶۷ کیلومتر فاصله دارد. کرج در جنوب شرقی روستای زرگر آبیک واقع شده است.

روستای اروپایی ها در قزوین

مسیر دسترسی روستای زرگر

اگر از تهران به‌سمت زرگر می‌روید، باید حدود ۱۱۵ کیلومتر در آزادراه تهران-کرج و سپس کرج-قزوین، رانندگی کنید تا به آبیک برسید. پس از عبور از آبیک، حدود ۱۵ کیلومتر دیگر در آزادراه کرج – قزوین پیش بروید تا به یک مسیر فرعی برسید. دشت شقایق قزوین در حاشیه این راه فرعی قرار گرفته است. وارد این جاده فرعی شوید تا در نهایت به روستای زرگر قزوین برسید. ورود به روستای زرگر قزوین، رایگان است.

درباره روستای زرگر بیشتر بدانید

روستای زرگر قزوین، یکی از عجیب‌ترین روستاهای ایران است که مردمانی با چهره‌های آریایی و قد و قامت بلند اروپایی دارد؛ مردمانی که هم ایرانی هستند و هم رگه‌های نژاد اروپایی، گلادیاتوری و وایکینگی در آن‌ها به چشم می‌خورد. جمعیت این روستا بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵، حدود ۷۵۰ نفر (۱۸۲ خانوار) است؛ مردمی که پشت خط راه‌آهنی زندگی می‌کنند که قطارها بی‌توقف از آن می‌گذرند. روستای زرگر، روستایی ۱۴ کیلومتری است؛ منطقه‌ای با خانه‌های ساده، درهای آهنی، دیوارهای بلند و باغ‌هایی بزرگ که پر از سایه درختان میوه هستند.

روستای زرگر در آبیک

ریشه اجدادی مردم بومی روستای زرگر کماکان مشخص نیست. حضور مردمان روستایی در چند کیلومتری تهران که به زبانی غیر از فارسی و ترکی، مسلط هستند، تاکنون معمایی بوده که کسی موفق به حل کردن آن نشده است. یکی از مهم‌ترین سوال‌ها پیرامون اصالت اهالی روستای زرگر آبیک این است که چگونه می‌شود قومی در یکی از روستاهای اطراف پایتخت زاد و ولد کنند که هم ایرانی هستند و هم وضعیت ظاهری و جسمانی آن‌ها مانند رنگ چشم، قد و هیکل با معیارهای اروپایی تطابق دارد؟ تاکنون پژوهش‌های مختلفی درباره ادغام قوم ایرانی و اروپایی در روستای زرگر قزوین انجام شده است؛ اما هیچ‌کدام به نتیجه قطعی نرسیده‌اند و نیاز به بررسی بیشتر دارند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

۱۲ دیدگاه

  1. مجتبی

    ۳۰ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۱ ب٫ظ

    خیلی عالی بود

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱ بهمن ۱۴۰۰ در ۹:۴۲ ق٫ظ

      ممنونم از نظر شما کاربر گرامی

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۶ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ب٫ظ

  4. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۳۶ ق٫ظ

    خیلی هیجان انگیز بود

    پاسخ

  5. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۴۸ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۵ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۹ ق٫ظ

  8. ناشناس

    ۸ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۹ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۲۴ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۷ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…