۷ اشتباهی که نباید در چیدمان آشپزخانه انجام دهید!

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تغییر دکوراسیون آشپزخانه، می‌تواند کاری سخت و هزینه‌بر باشد. پیش از آن‌ که دست به‌کار شوید باید مطمئن باشید که کارهایی که انجام می‌دهید نتیجه‌ای مثبت خواهند داشت.
اشتباهات در چیدمان آشپزخانه

بسیاری از ما تصویر روشنی از دکوراسیون آشپزخانه‌ موردعلاقه‌ خود داریم، اما گاهی اوقات این تصویر کمی با قوانین و اصول چیدمان آشپزخانه فاصله دارد. در این مطلب از مجله دلتا به بیان اشتباهات در چیدمان آشپزخانه می‌پردازیم. 

فکر نکردن به طرح و رنگ کاشی‌های آشپزخانه

انتخاب صحیح کاشی‌ها به شدت در ظاهر مدرن آشپزخانه تاثیرگذار است. پس لطفا پیش از تصمیم‌گیری درباره دیگر عناصر و وسایل آشپزخانه، حتما به طرح و رنگ کاشی‌ها فکر کنید. چون همین کاشی و سرامیک‌ها هستند که تم اصلی آشپزخانه شما را مشخص خواهند کرد.

اشتباهات در چیدمان آشپزخانه

برای این که بتوانید آشپزخانه‌ای مدرن و شیک داشته باشید سعی کنید از کاشی و سرامیک‌هایی با رنگ روشن و طرح ساده‌تر استفاده کنید. تا علاوه بر افزایش حس مدرنیته، آشپزخانه ای دلبازتر داشته باشید.

زیاده‌روی در استفاده از رنگ‌ها

آشپزخانه‌های رنگارنگ زیبا هستند ولی خیلی زود خسته کننده می‌شوند. اگر وقت و بودجه کافی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود در مدت زمان‌های کوتاه را ندارید، بهتر است برای انتخاب رنگ وسایل اصلی آشپزخانه مثل کابینت‌ها، لوازم برقی و وسایل نورپردازی سراغ رنگ‌های خنثی بروید. سپس برای تکمیل پالت رنگی آشپزخانه با انتخاب دکوری‌ها و وسایل رنگی که به‌راحتی و با هزینه‌ای ناچیز قابل تعویض‌ هستند، به آشپزخانه مدرن خود رنگ ببخشید.

انتخاب نادرست سنگ روی جزیره آشپزخانه

سنگ‌های طبیعی مثل سنگ مرمر، زیبا و لوکس هستند که اگر برای جزیره آشپزخانه استفاده شود، نمایی بسیار مدرن به آشپزخانه می‌بخشند، ولی خیلی زود کثیف می‌شوند. با خودتان صادق باشید، آیا وقت و حوصله‌ی کافی برای تمیز کردن آن‌ها دارید؟ علاوه ‌بر این، جای بشقاب، کاسه، گلدان و… روی سنگ‌های طبیعی باقی می‌ماند. پس بهتر است لمینت، گرانیت یا کوارتز را جایگزین این سنگ‌های زیبا کنید.

اشتباهات در چیدمان آشپزخانه

باقی نگذاشتن فضای خالی کافی برای وسایل آشپزخانه

هنگام چیدمان آشپزخانه برای باز و بسته کردن راحت‌تر در کابینت‌ها، یخچال‌ و ماشین ظرفشویی، قدری فضای خالی در نظر بگیرید. در حالت ایده‌آل تمام کشوها و درهای آشپزخانه باید بدون اینکه به یکدیگر آسیبی بزنند، به‌راحتی باز و بسته شوند.

انتخاب نادرست ارتفاع کابینت‌ها

فضای خالی بین کابینت‌ها و سقف آشپزخانه، علاوه بر این که همیشه کثیف می‌شود و گرد و خاک می‌گیرد، سقف را کوتاه‌تر و آشپزخانه را کوچک‌تر نشان می‌دهد. پس برای داشتن آشپزخانه‌ای تمیزتر و دل‌بازتر، بهتر است بین کابینت‌ها و سقف فضای خالی وجود نداشته باشد.

انتخاب نادرست ارتفاع کابینت‌ها

نورپردازی غیر اصولی آشپزخانه

از اشتباهات در چیدمان آشپزخانه نورپردازی غیر اصولی آن است. برای آشپزی و تمیزکاری در آشپزخانه، به نور زیادی نیاز است. اگر قصد خرید چراغ آویز دارید، هرچه این چراغ بزرگ‌تر باشد بهتر است. اگر آشپزخانه‌ شما پنجره یا نورگیر خوبی ندارد، بهتر است از لامپ‌های ال‌ای‌دی یا آباژورهای دیواری استفاده کنید.

استفاده کردن از شلف و قفسه باز

نصب شلف دیواری، فرصتی بی‌نظیر برای به نمایش گذاشتن کلکسیون‌ها و دکوری‌های زیبا و رنگارنگ است ولی برای استفاده‌ روزمره در آشپزخانه فکر خوبی به‌نظر نمی‌رسد. آشپزخانه‌ خوب آشپزخانه‌ای است که ترکیبی از شلف‌های باز و مخفی داشته باشد تا وسایلی که مرتبا استفاده می‌شوند در معرض دید نباشند و وسایلی که فقط در موارد خاص استفاده می‌شوند و به‌راحتی تمیز و مرتب می‌شوند، همیشه جلوی چشم باشند.

استفاده کردن از شلف و قفسه باز

پیشنهاد مطالعه: مطلب آیا می‌توان از پرده زبرا برای پذیرایی استفاده کرد؟ را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۳۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۰۷ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دکوراسیون

همچنین بخوانید

۸ ترفند عالی برای از بین بردن بوی غذا در خانه

بوی غذا پیچیده توی فضا خانه، از مواردی است که بسیاری از خانم‌ها در طول روز با آن درگیر هست…