ملاقات با انسان‌های اولیه در این جزیره مرموز!

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در جهان مدرن، هنوز هم قبایلی وجود دارند که در ابتدایی‌ترین حالت ممکن زندگی می‌کنند.
جزیره اومو در قاره آفریقا

بله! شاید دور از ذهن به نظر برسد اما همان‌طور که در ابتدای مطلب  ذکر کردیم، با این که در قرنی زندگی می‌کنیم که در چشم به هم زدنی هر چیزی در اختیار ماست و در نرمال ترین حالت ممکن هر چیزی در اختیار ماست اما در همین جهان مدرن، هنوز هم قبایلی وجود دارند که حتی نمی‌توان گفت آن‌ها در بدوی ترین حالت ممکن زندگی می‌کنند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا به جزیره اومو در قاره آفریقا سفر کنیم.

جزیره اومو در قاره آفریقا

در قاره آفریقا و کشور اتیوپی در جزیره اومو، جایی که هرگز فکر آن را نخواهید کرد مردمی زندگی می‌کنند که به دور از هرگونه تمدن انسانی زندگی می‌کنند! شاید فکر کنید که این مسئله در میان مردم قاره سیاه با توجه به عکس‌هایی که از آن ها در حالت قحطی و یا مشکلات دیگر وجود دارد، عجیب نباشد اما باید بگوییم که توجه کنید، مردم قبیله اومو در اتیوپی کاملا خارج از دستاوردهای تمدن امروز هستند.

۱ش ملاقات با انسان‌های اولیه در این جزیره مرموز!

قبیله اومو اتیوپی

قبایل دره اومو اتیوپی پس از این که در دنیا به عنوان قبیله‌ای بدوی شناخته شدند، بیشتر مورد کنکاش قرار گرفتند اما همان‌طور که در ادامه توضیح خواهیم داد این مردم نه تنها علاقه‌ای به ارتباط با دنیای بیرونی خود ندارند بلکه افراد کمی را به دنیای خود راه می‌دهند، افرادی بسیار کم! این مردم که به داشتن آداب و رسوم عجیب و شکل و شمایل خاص و اولیه خود در دنیا معروف هستند، به این خاطر که اصلا با دنیای مدرن اطراف خود ارتباط برقرار نمی‌کنند و یک نمونه زنده از اجداد پدری انسان‌ها هستند، برای گردشگران و انسان‌شناسان و حتی رفتارشناسان بسیاری از سراسر جهان جذاب هستند.

2sk ملاقات با انسان‌های اولیه در این جزیره مرموز!

اما با وجود تمام این استقبال و علاقه آن‌ها همچنان مصرانه به ارزش‌های قدیمی اجدادی خود مصر هستند و کسی را به داخل قبیله خود راه نمی‌دهند اما این به آن معنا نیست که به هیچ عنوان کسی را تا به حال نپذیرفته‌اند بلکه تنها تعداد بسیار کمی از توریستان را به داخل زندگی قبیله‌ای خود راه داده‌اند و این‌ها شانس را به آن‌ها داده‌اند که از نزدیک با آن‌ها آشنا شوند. کسانی که موفق شده‌اند با این مردم ارتباط بگیرند درباره نحوه برخود و شیوه ارتباط با آن‌ها نظرات مختلفی را داده‌اند.

به همین خاطر ممکن است که اگر به شیوه ارتباط گرفتن با آن‌ها آشنا نباشید، تجربه تلخی برایتان شود. در ابتدا دوربین‌های خود را کنار بگذارید و سعی کنید با آن‌ها معاشرت کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند باغی در ایران که درختانش به جای میوه‌، سنگ می‌دهند!

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۶ آذر ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۳ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۶:۴۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۲:۵۹ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۲۱ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…