گذرگاه ارواح، سفری با طعم وحشت و هیجان!

۸
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
دره ستاره‌ها که به گذرگاه ارواح مشهور است، در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی جزیره قشم قرار دارد. این دره زیبا یکی از بهترین مکان‌ها برای ستاره‌شناسان و زمین‌شناسان است.
دره ستارگان قشم

دره ستارگان از پدیده‌های منحصربه‌فرد زمین‌شناسی به حساب می‌آید که در فهرست عجایب هفت‌گانه قشم قرار دارد و با قدمتی بیش از دو میلیون سال، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. این دره که تعداد نمونه‌های مشابه آن در دنیا زیاد نیست، یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز و جالبی است که شامل مخروط‌های نوک‌تیز، ستون‌های عظیم و دیواره‌های بلند می‌شود. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با دره ستارگان قشم آشنا شوید.

دره ستارگان کجاست

دره ستارگان قشم شاهکار طبیعت

دره ستارگان از پرطرفدارترین ژئوسایت‌ها در ژئوپارک قشم است که مردم محلی به آن، «استاله کفته» یا «استار افتیده» به‌معنای «ستاره افتاده» می‌گویند. در واقع بومی‌های این منطقه معتقدند که برخورد یک ستاره (شهاب سنگ) به زمین، باعث پرتاب‌شدن سنگ و خاک به هوا شده که در نتیجه آن این دره شکل گرفته است و به همین دلیل آن را ستاره افتاده نامیده‌اند.

گذرگاه ارواح در قشم

ارواح در دره ستارگان قشم

طبق افسانه‌های مردم محلی قشم، دره ستارگان محل زندگی اجنه و ارواح است که شب‌ها در آن رفت‌وآمد می‌کنند. بسیاری از مردم بر این باورند که صداهای عجیب‌وغریبی که شب‌ها از این دره به گوش می‌رسد، به‌دلیل حضور این موجودات است و از همین رو ورود گردشگران به این دره در شب را توصیه نمی‌کنند.

محققان زمین‌شناسی علت این صداها را پیچیدن باد در روزنه‌ها و حفره‌های پرتعداد صخره‌ها می‌دانند که هنگام عبور از این دالان‌ها و ستون‌ها، صدای خاصی تولید می‌کند.

دره ستارگان قشم در شب

دره ستارگان با صخره‌های باشکوه و رمزآلود خود، سکوت و آرامشی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد که می‌توانند تا ساعت‌ها غرق در این شاهکار آفرینش شوند. علاوه بر این، در شب‌هاى مهتابى سکوت همه جا را فرامی‌گیرد و درست مانند کویر که احساس می‌کنید، ستاره‌ها دست‌یافتنی هستند، آسمان و ستاره‌های پرنور بالای این دره، نزدیک به زمین به نظر می‌رسند. این منطقه واقعا مملو از ستاره است و در شب‌هایی که از هوای ابری و غبارآلود خبری نیست، ستاره‌ها به‌حدی زیاد هستند که حس می کنید با درزا کردن دست می‌توانید آن‌ها را بچینید.

دره ارواح

بهترین زمان سفر به این دره

پاییز و زمستان، بهترین فصل بازدید از این مکان منحصر به‌فرد است؛ زمانی که آب‌وهوای مساعدی در جزیره وجود دارد. در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در بهار نیز هوا معتدل می‌شود و می‌توانید سفر خود را برای آن زمان برنامه‌ریزی کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند گورستان اسرارآمیز بهشهر که مردگان در آن نمی‌پوسند!

۸ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۰۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۵۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۰ در ۶:۲۶ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۸:۴۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۰:۴۴ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۰۹ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۵:۰۷ ب٫ظ

    خوبه راضی هستم

    پاسخ

  8. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱:۳۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…